ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت، نقشه جامع سلامت را ترسیم کرد

ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت، نقشه جامع سلامت   را ترسیم کرد

گروه خبر: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت نقشه جامعی برای سلامت کشور ترسیم و امید را در دل بیماران زنده کردند.
موید حسینی صدر در گفت و گو با ایرنا افزود: رهبر معظم انقلاب برای کاستن از هزینه‌های درمان بیماران و بهره‌مند ساختن اقشار مختلف مردم از حقوقی برابر، اقدام به این مهم کردند.
وی اظهار کرد: گاهی وقت‌ها مشاهده می‌شد هزینه‌های درمان بیماران به حدی کمرشکن است که مجبور به فروش خانه و اموال خود می‌کنند تا شاید اندکی از مبالغ سنگین بیمارستان‌ها را پرداخت کنند.
این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین مبالغ عمل‌های جراحی بسیاری اوقات بیماران را گریبان گیر مشکلات مضاعفی می‌کرد.
حسینی صدر اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با علم به این مسائل و برای التیام بخشیدن به درد بیماران و گشودن افقی روشن برای آن‌ها سیاست‌های کلی سلامت را ابلاغ کردند.
وی ادامه داد: بهره‌مند شدن همه اقشار جامعه از بیمه سلامت از بندهای شاخص سیاست‌های کلی سلامت است که رهبری بدان تاکید کرده و گفته‌اند تمام ملت باید از این بیمه بهره‌مند شوند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: مقام معظم رهبری با دوراندیشی و درایت وارد عمل شدند تا تحولی نوین در حوزه سلامت به وجود آید چرا که مشکلات مربوط به حوزه سلامت مربوط به دیروز و امروز نیست بلکه حاصل غفلت هشت سال اخیر است غفلتی که آسیب‌های بزرگی به جامعه سلامت وارد کرد.وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب با تاکید بر رعایت اخلاق پزشکی نکته مهمی را یادآوری کردند چنانکه می‌توان گفت سیاست‌های کلی سلامت پایانی بر تخلفات پزشکی و همچنین پدیده شوم زیر میزی است.
این نماینده مجلس ادامه داد: رعایت اخلاق پزشکی بدون شک جلوی بسیاری از تخلفات تأسف بار را می‌گیرد چنانکه گاهی اوقات بدون دلیل برای کسب مبالغ هنگفت عمل‌های جراحی غیرضروری صورت گرفته و خانواده‌ای گرفتار مشکلات متعدد شده است.
نماینده مردم خوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها به اقتصاد مقاومتی اشاره کرده‌اند گفت: در راستای عمل به این مهم نخبگان و دانشمندان کشور به فرموده رهبری می‌توانند در حوزه تولید داروی با کیفیت کشور را به بالندگی رسانده و نام ایران را در منطقه پرآوازه کنند.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با درایت خود نشان دادند ایران اسلامی می‌تواند داروی مورد نیاز خود را در داخل تولید کرده و دست نیاز به سوی دشمنان دراز نکند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۹:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


دو + = 4