ابلاغیه دکتر روحانی شتاب بیشتری به احیای دریاچه ارومیه می‌دهد

ابلاغیه دکتر روحانی شتاب بیشتری  به احیای  دریاچه ارومیه می‌دهد

گروه خبر: رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب کشور گفت: ابلاغیه دکتر روحانی، نفس تازه ای به کالبد دریاچه ارومیه دمید و با این ابلاغیه و گام بلند دولت تدبیر و امید، روند احیای دریاچه ارومیه شتاب بیشتری می‌گیرد.
علی اکبر آقایی در گفت و گو با ایرنا افزود: فراخواندن اعضای کمیته ویژه نجات دریاچه ارومیه به تلاش مجدانه حکایت از نگرانی دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید از وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه دارد. نگاه عمیق دولت تدبیر و امید به دریاچه و وضعیت آن بدون شک آینده امیدوار کننده ای برای نجات این دریاچه رقم می‌زند.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اینکه احیای دریاچه تاکنون با عملکرد کند مسوولان مواجه بوده و حرکت‌های آرامی برای نجات آن برمی داشتند با این ابلاغ رئیس جمهوری مورد انتقاد قرار گرفت و عنوان شد غفلت از دریاچه، گریبانگیر عوارض شوم دریاچه شدن است.
وی گفت: دستور دکتر روحانی به اعضای کمیته ویژه نجات دریاچه ارومیه بدون تردید نتایج مثبتی به همراه دارد و می‌توان گفت امید می‌رود دریاچه دوباره حیات خود را باز یابد.
آقایی ادامه داد: رئیس جمهوری سکوت در برابر مرگ دریاچه را نکوهش کرد و این نکوهش هشداری است برای آنان که به عناوین مختلف و با تحلیل‌های گوناگون به جای چاره اندیشی برای نجات دریاچه دنبال مسائل دیگر و حاشیه ای بودند.
نماینده مردم سلماس ادامه داد: وارد عمل شدن دولت و احساس مسوولیت آن نشان می‌دهد، دولت تدبیر و امید همچنان پایبند شعارها و سخنان خود بوده و عمل‌گرا بودن ویژگی ممتاز دولت یازدهم است.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم از صرف هزینه برای نجات دریاچه دریغ نمی‌کند گفت: این اقدام علاقه‌مندی به حفظ منابع ارزشمند کشور و همچنین سلامتی مردم و جامعه را می‌رساند.
آقایی یادآور شد: دریاچه ارومیه ۱۷ سال قبل خشک شد اگر در همان سال‌های اولیه اقدامات پیشگیرانه صورت می‌گرفت امروز شاهد مرگ تدریجی دریاچه نمی‌شدیم. رئیس جمهوری هشتم تیر ماه جاری با ابلاغ دستور آغاز عملیات اجرایی احیای دریاچه ارومیه، اعضای کارگروه نجات دریاچه ارومیه را موظف کرد تا همزمان مطالعات تکمیلی و جانبی را به منظور تسریع در اجرا و کاهش هر گونه پیامدهای منفی احتمالی، در صدر برنامه های خود قرار دهند.در حال حاضر دریاچه ارومیه بیش از ۹۰ درصد از وسعت آبی خود را از دست داده و تبدیل به شوره زار و نمکزار شده است.?

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


7 − دو =