- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

آکادمی فوتبال آذربایجان غربی بزرگ‌ترین آکادمی شمال غرب کشور

Posted By admin On مهر ۲۱, ۱۳۹۲ @ ۵:۵۶ ق.ظ In فوتبال,ورزشی | No Comments

گروه خبر: رئیس آکادمی فوتبال پایه آذربایجان غربی گفت: آکادمی فوتبال آذربایجان غربی از نظر وسعت و امکانات در شمال غرب بی‌نظیر است.
علی اصغر شادجو در گفت‌و‌گو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: نخستین آکادمی رسمی فوتبال آذربایجان غربی اخیرا با حضور مقام عالی استان مسئولان استانی و هیئت فوتبال آذربایجان غربی کار رسمی خود را آغاز کرد.
وی ابراز داشت: طی سفر رئیس فدراسیون فوتبال کشور در سال گذشته مجوز افتتاح آکادمی فوتبال توسط باشگاه فرهنگی ورزشی باکری خانه جوان کسب شد.
شادجو ادامه داد: با پی‌گیری هیئت فوتبال آذربایجان غربی و دستور مستقیم مقام عالی استان مبنی بر واگذاری فضای خانه جوان در اختیار هیئت فوتبال این روند کار اداری خود را آغاز کرده و با فراهم شدن شرایط این آکادمی راه‌اندازی شد.
وی با بیان اینکه آیین‌نامه آکادمی فوتبال فدراسیون شامل زمین چمن فوتبال، فضا و سالن‌های سر پوشیده است، عنوان کرد: خوابگاه سالن بدن‌سازی و آمادگی جسمانی، درمانگاه و خدمات پزشکی، سرویس‌های بهداشتی سالن‌های اداری و همایش و کلاس‌های آموزش از شرایط آکادمی شدن یک مدرسه فوتبال است.
شادجو یادآور شد: فعالیت آکادمی‌ها جمع‌بندی باشگاه‌های مرتبط آن رشته در رشته‌های مختلف کار روی استعدادها و معرفی به تیم‌های برتر حتی تیم ملی کشور است.وی اعلام کرد: در طول سال کلاس‌های آموزشی ادامه می‌یابد به طوری که تمرینات در چمن انجام می‌شود و در فصولی که شرایط نامناسب است تمرینات به سالن‌های سر پوشیده مجموعه تغییر پیدا خواهد کرد.
شادجو افزود: کلاس‌های داوری آموزشی و کلاس‌های تئوری آشنایی با قوانین از دیگر برنامه‌های روزانه آکادمی است.
وی تاکید کرد: اصلی‌ترین برنامه آکادمی شناسایی استعداد‌های شهرستان‌های سراسر استان است که دو روز آخر هفته پنج‌شنبه و جمعه در خانه جوان حضور یافته و تیم‌های مختلف براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از شمال استان تا جنوب استان تحت پوشش هستند.
شادجو ادامه داد: با هیئت‌های شهرستانی هماهنگ شده و هر شهرستان در آخر هفته در این آکادمی حضور خواهند یافت و تیم خود را در زمینه فوتبال نونهالان و نوجوانان می‌آورند.
وی اذعان داشت: مربیان و کارشناسان هیئت فوتبال به روند تمرینات و استعدادهای نوآموزان نظارت می‌کنند و افراد برگزیده گلچین شده و در خوابگاه‌ها این مجموعه مستقر می‌شوند.
شادجو اضافه کرد: به مدت دو روز در هفته یک برنامه یک ماهه این استعدادها از شهرستان‌ها جمع‌آوری شده و روی آن‌ها کار می‌شود و در نهایت از بین این افراد گلچینی از نفرات برتر انتخاب و مراحل استعداد‌یابی را طی می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها استعداد‌های فوتبالی را به آکادمی معرفی کرده و آکادمی آنان را برای طی مراحل بعدی آماده می‌کند.
شادجو ادامه داد: آموزش مقدماتی از طریق باشگاه‌ها صورت می‌گیرد و آکادمی فوتبال نیز جزو باشگاه‌های هیئت فوتبال آذربایجان غربی است ولی مرحله بعدی این آکادمی شامل این افراد می‌شود و استعدادهای نهایی مرحله به مرحله به جلو می‌رود.
وی تصریح کرد: براساس اشاره مقام عالی استان بهتر است تیمی ساخته شود تا اینکه مجوز تیمی را کسب کنیم که بعدا دچار مشکل شویم.
شادجو اظهار داشت: استعدادهای خوبی در آذربایجان غربی وجود دارد که باید شناسایی شوند و مرحله به مرحله به جلو رفته که حتی به تیم‌های دیگر و لیگ معرفی شوند و انعکاس این روند می‌تواند بازتاب داشته باشد.
وی یادآور شد: استعدادهایی که در آذربایجان_غربی وجود دارند به لحاظ به دلیل عدم اطلاع از چنین ظرفیتی که از نظر وسعت و امکانات در شمال غرب بی‌نظیر است.
شادجو با بیان اینکه انعکاس رسانه‌ای توسط اصحاب رسانه می‌تواند کمک زیادی به فوتبال بکند، افزود: فوتبال جنبه ورزشی و نیز جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی برای کشور و آذربایجان_غربی خواهد داشت.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a2%da%a9%d8%a7%d8%af%d9%85%d9%8a-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%d9%8a-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.