به مناسبت بيست و ششمين سالگرد بمباران شيميايي سردشت،آيين باشكوهي در مجتمع فرهنگي و هنري اين شهرستان برگزار شد.

آیین بیست و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت برگزار شد

آیین بیست و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت برگزار شد

گروه خبر: به مناسبت بیست و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت،آیین باشکوهی در مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم، اقشار مختلف مردم سردشت  خانواده های معظم شهدا و جانبازان شیمیایی   امام جمعه، فرماندار و فرماندهان نظامی و انتظامی این شهرستان حضور داشتند. یکی از فرماندهان سابق جبهه و جنگ، در این مراسم از سردشت به عنوان سرزمین خون و شهدا یاد کرد و گفت: مردم این شهرستان از اوایل انقلاب اسلامی مورد هجمه جریانات سیاسی و جنگ هشت ساله قرار گرفتند. سردار نوشاد سبحانی فر اظهار کرد: هنوز آلام زخم‌ها و خون شهدا در این خطه جنگلی و سرسبز، خشک نشده بود که در سال ??۶۴ بمباران این شهرستان از جانب رژیم بعثی عراق آغاز شد و شش روز پشت سر هم روزی چهار بار مردم بی دفاع این منطقه زیر وحشیانه‌ترین توپ باران‌ها و بمباران‌ها قرار گرفت. وی گفت: در آخرین جنایت نیز بعثی‌ها در هفتم تیرماه ??۶۶ با بدترین شیوه و در حالی که در برابر رزمندگان اسلام متحمل شکست‌های زیادی شده بودند مردم بی?دفاع این شهرستان را مورد هجوم وحشیانه شیمیایی قرار دادند. سبحانی فر با اشاره به اینکه در این جنایت غیربشری??? ۴۵۵ شرکت‌ از کشورهای آلمان، فرانسه، ژاپن، سوئد، هلند و بلژیک در تهیه سلاح‌های شیمیایی و میکروبی علیه ملت مظلوم ایران به صدام کمک می‌کردند افزود: حافظان به اصطلاح حقوق بشر در برابر این جنایت در نهایت بی عدالتی، تنها سکوت اختیار کردند.
وی گفت: امروز همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی مدیون خون شهدا هستند و نباید برای خدمت‌گزاری به مردم مظلوم و جانبازان شیمیایی یک لحظه دریغ کنند. نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: هشت سال دفاع مقدس تجارب تلخ و شیرینی برای ملت مقاوم ایران در پی داشت. رسول خضری افزود: جنگ تحمیلی هرچند خانمان سوز بود اما تجارب خطیری نصیب ملت ایران کرد و آنان را در برابر فشارهای مختلف قدرت‌های جهان آبدیده کرد.
وی یادآور شد: مقاومت ملت ایران باعث شد که با وجود تحریم و فشارهای روانی، اقتصادی و فرهنگی ملت ایران به پیشرفت‌های فراوانی رسیده و به قله های ترقی دست پیدا کرده و وابستگی‌اش به دنیای غرب و شرق از بین رود. خضری اظهار کرد: هرگز نباید از ذهن مسئولان نظام و مردم ایران خارج شود که به پاس خون شهدا، انقلاب اسلامی به این درجه رفیع رسیده است. وی گفت: این شهرستان ???۸۵۰ شهید و ???? ۲۳۰۰ جانباز تقدیم انقلاب کرده است که ??? ۱۱۹شهید از آنان را شهدای شیمیایی و ۱۵۰۰ جانباز را جانبازان شیمیایی تشکیل می‌دهند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۹ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


× دو = 4