نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان:

آیت الله هاشمی نماد وفاداری به امام و رهبری بود

آیت الله هاشمی نماد وفاداری به امام و رهبری بود

گروه خبر:نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به ملت ایران گفت: این شخصیت بزرگوار همواره نماد وفاداری به امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.
آیت الله عسگر دیرباز افزود: شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ملت ایران شخصیتی ناشناخته نیست زیرا مبارزات او در قبل از انقلاب و تلاش های این شخصیت بزرگوار پس از انقلاب برای ملت ایران آشکار است.
وی اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در مبارزه با رژیم ستمشاهی نقش برجسته ای داشته و همواره در پشت سر امام راحل حرکت کرد و پس از انقلاب و رحلت امام راحل نیز در کنار رهبر معظم انقلاب بود.
وی با بیان اینکه نظام اسلامی بر پایه ولایت فقیه استوار است، گفت: تبعیت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری همواره باید فصل الخطاب ما باشد و همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی تا آخرین نفس به آرمان های انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های شهدا پایبند باشیم. آیت الله علی اکبرهاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عمری مجاهدت عصر روز یکشنبه درسن ۸۲ سالکی دعوت حق را لبیک گفت. عضویت درشورای عالی انقلاب فرهنگی، جانشین فرمانده کل قوا، ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس، عضویت و ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله عرصه هایی هستند که آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از انقلاب درآنها به خدمت پرداخت.
* آیت الله هاشمی یار امام و رهبری بود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را یار امام و رهبری در برهه های حساس انقلاب عنوان کرد و رحلت ناگهانی ایشان را تسلیت گفت.در پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی منتشر شد، آمده است:بسم‌الله الرحمن الرحیم،انّا لله و انّا الیه راجعون
خبر ارتحال حضرت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار امام و رهبری در برهه‌های حساس انقلاب و جمهوری اسلامی ایران باعث تألم شد. اینجانب به نمایندگی از مردم شریف و بزرگوار استان آذربایجان غربی این ضایعه را به رهبر فرزانه انقلاب، بیت گرامی آن مرحوم، شاگردان و دوستداران ایشان تسلیت گفته و از درگاه احدیت غفران الهی برای ایشان مسألت می کنم.
*آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمونه‌ای کم نظیر از نسل اول مبارزان انقلاب بود
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمونه‌ای کم نظیر از نسل اول مبارزان انقلاب بود و فقدان و ارتحال این عالم مجاهد برای کشور خسارت است اما تفکر ایشان همچنان در حیات انقلاب ایفای نقش می‌کند. روح‌الله حضرت‌پور ضمن تسلیت درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبیین ابعاد شخصیتی یار امام و رهبری اظهار داشت: هیچ کس نمی‌تواند خدمات شایان ایشان به انقلاب را کتمان کند آیت‌الله هاشمی از ستون‌های نظام و یار دیرین امام و رهبری بودند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک فقدان و ارتحال این عالم مجاهد برای کشور خسارت است اما تفکر ایشان همچنان در حیات انقلاب ایفای نقش می‌کند.
وی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمونه‌ای کم نظیر از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی بودند که با وجود تحمل شکنجه‌ها و سختی‌های فراوان هیچ گاه امام را تنها نگذاشتند.حضرت‌پور خاطرنشان کرد: افراد انقلابی که مردم آن‌ها را به خدمت و تلاش می‌شناسند فراجناحی هستند و همه مردم ایران بدون شک از ارتحال ایشان غمگین هستند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تلاش برای ایجاد و حفظ وحدت در کشور و جهان اسلام را یکی از مهم‌ترین نقاط شخصیتی آیت‌الله هاشمی بیان کرد و گفت: ایشان همه عمر برای ایجاد وحدت در جهان اسلام و وحدت سیاسی در داخل کشور تلاش کردند که این وحدت ادامه خواهد داشت.وی افزود: دریغا که دست انقلاب و کشور از وجود این شخصیت انقلابی، متفکر و آینده‌نگر کوتاه شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


× 2 = چهار