نماينده مردم اروميه در مجلس:

آیا سزاوار است کارگران با ماهانه ۸۴۰ هزار تومان زندگی کنند

آیا سزاوار است کارگران با ماهانه ۸۴۰ هزار تومان زندگی کنند

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا سزاوار است که کارگران با حقوق ماهانه ۸۴۰ هزار تومان زندگی خود را بگذرانند؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از بی‌توجهی به مشکلات سهامداران پدیده شاندیز و پردیسبان گفت: در طول سه سال و نیم گذشته هیچ مسکن اجتماعی برای روستاییان توسط وزارت راه و شهرسازی احداث نشده است.
نادر قاضی‌پور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۲۹ قانون اساسی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث مسکن اجتماعی برای کارگران به کجا رسید و در ۳ سال و نیم گذشته چرا هیچ مسکن اجتماعی برای روستاییان احداث نشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی افزود: احداث راه‌آهن ارومیه چه زمانی به اتمام می‌رسد؟ قرار بود که این پروژه در سال ۸۸ تمام شود.
وی در تذکری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: واردات صافی دیالیز را ممنوع کنید، در حال حاضر در کشور ۴ میلیون مصرف داریم و ۱۰ میلیون نیز تولید داخل با کیفیت استاندارد وجود دارد.
این نماینده مردم در مجلس دهم در تذکری خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای ربیعی شما با رأی فراکسیون کارگری وزیر شدید، چرا بر علیه کارگران کار می‌کنید؟ آیا سزاوار است که کارگران با حقوق ماهانه ۸۴۰ هزار تومان زندگی خود را بگذرانند؟ از خدا بترسید.قاضی‌پور در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: چرا به مشکل سهامداران پدیده شاندیز و پردیسبان که در حال حاضر جلوی مجلس تجمع کردند، رسیدگی نمی‌کنید.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تذکری به وزیر امور خارجه در پی حکم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود ایرانیان به آمریکا تصریح کرد: از دولت تقاضا می‌شود برای ایرانیان به جز اعضای گروه‌های ملحد و خائن به کشور شرایط بازگشت به ایران را فراهم کنند.
*مالیات ‌آذربایجان غربی ‌در لایحه بودجه ۹۶ ‌کاهش داده می‌شود
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: درصد رشد مالیات پیش بینی شده برای شهروندان آذربایجان غربی در لایحه بودجه سال ۹۶ کاهش داده می‌شود. نادرقاضی پور با اشاره به سؤال خود از وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: ششم بهمن ماه ۹۵ برای تبیین موضوع افزایش درصدهای پیش بینی شده برای استان آذربایجان غربی در لایحه بودجه سال ۹۶ معاون امور مالیاتی سامان امور مالیاتی کشور با دعوت بنده به ارومیه آمد و در اتاق اصناف توضیحات مفصلی در این باره ارائه کرد.
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه بخشی از موضوع افزایش درصدهای پیش بینی شده برای استان آذربایجان غربی در لایحه بودجه سال ۹۶ رویکرد تبلیغاتی به خود گرفته است.وی افزود: آنچه که روشن است و توسط نمایندگان آذربایجان غربی مورد پیگیری دقیق قرار دارد این است که بایستی با کمک شخص وزیر امور اقتصاد و دارایی مشکل درصدهای مالیاتی استان‌های آذربایجان به خصوص آذربایجان غربی کاهش داده شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: درصد رشد مالیات پیش بینی شده برای شهروندان آذربایجان غربی در لایحه بودجه سال ۹۶ کاهش داده می‌شود.
وی بیان کرد: در همین راستا تقوی نژاد معاون سازمان امور مالیاتی کشور دستوراتی را به رئیس اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی صادر کرده تا اجحافی در حق شهروندان و اصناف این استان صورت نگیرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: معاون سازمان امور مالیاتی صراحتاً به آقای یعقوب مزرعه لی مدیر کل استانی گفته است که مالیات‌ها را کمتر بگیرند تا نارضایتی پیش نیاید.
قاضی پور افزود: نحوه اجرای این دستور در اتاق اصناف ارومیه و با حضور روسای اتحادیه‌ها نماینده‌های ادارت و دستگاه‌ها، نیروی انتظامی و سپاه و نماینده اداره کل صنعت و معدن فرمانداری و استانداری ابلاغ شده است.
وی با تاکید برضرورت رسیدگی بانک مرکزی به وضعیت کارکنان بیکار شده موسسه ثامن الحجج (ع) گفت: دولت باید در ادغام مؤسسات اقتصادی حساسیت‌های لازم را در نظر گرفته و حق افرادی که صاحب شغل هستند را به رسمیت بشناسد و کارکنان را به مساوات و با تدبیر دوباره به کار گیری کند تا تبعات اجتماعی آن دامن جامعه را نگیرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 7