نماينده مردم اروميه در مجلس:

آنقدر در دریای سیاست غرق شدیم که دریاچه ارومیه جان داد

آنقدر در دریای سیاست غرق شدیم که دریاچه ارومیه جان داد

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مسئله دریاچه ارومیه ابتدا یک بحران زیست‌محیطی بود که متأسفانه بعدها رنگ‌وبوی سیاسی به آن داده شد و آن‌قدر در بحر سیاست غرق شدیم که دریاچه ارومیه جان داد.
روح‌الله حضرت‌پور با انتقاد از روند انجام راهکارهای ۲۸گانه احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: متأسفانه این روزها دریاچه ارومیه قربانی نگاه‌های سلیقه‌ای مسئولان شده است.
وی افزود: مسئله دریاچه ارومیه ابتدا یک بحران زیست‌محیطی بود که متأسفانه بعدها رنگ‌وبوی سیاسی به آن داده شد و آن‌قدر در بحر سیاست غرق شدیم که دریاچه ارومیه جان داد.
حضرت‌پور با بیان اینکه پر کردن چاه‌های کشاورزان در پیرامون دریاچه دردی را دوا نمی‌کند، تصریح کرد: ۴۰ میلیون تومان برای هر چاه غیرمجاز جریمه تخصیص یافته است اما سؤال این است که؛ این پول‌ها کجا هزینه می‌شود؟
وی اظهار داشت: در این سالها میلیون‌ها تومان برای آموزش کارشناسان هزینه شده و متخصصان متعددی به خارج از کشور اعزام شده‌اند اما آیا این آموزش‌ها قطره‌ای آب به دریاچه ارومیه افزوده است؟
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نیاز به شفاف‌سازی دارند نه سیستم قهری، به کشاورز اعتبار و بودجه تخصیص دهید تا کشاورزی خود را بتواند انجام دهد و سپس در مصرف آب صرفه‌جویی کند نه اینکه چاه آبش را پر کنید تا فردا مجبور شود یک چاه دیگر حفر کند.
حضرت‌پور عنوان کرد: امروز دیگر زمان آموزش کارشناس گذشته است و آن ۱۲ کارشناسی که رفته‌اند آموزش ببینند فقط اعتبار را حرام می‌کنند.وی گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه مدت‌هاست عملاً کاری نمی‌کند و دریاچه امروز به کم‌ترین تراز آبی خود رسیده است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرگ دریاچه ارومیه به‌معنی خلق مشکلات کلان زیست‌محیطی است و من نمی‌دانم این متخصصان و کارشناسان در این ۱۰ سال که دریاچه کم‌کم داشت طراوت خود را از دست می‌داد، دقیقاً چه‌کار می‌کردند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 7 =