رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان:

آنفلوانزا به آذربایجان غربی هم رسید

آنفلوانزا به آذربایجان غربی هم رسید

گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان¬غربی گفت: شش نفر در این استان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا و وجود عوامل زمینه ای دیگر فوت کرده اند.
جواد آقازاده افزود: افرادی در جامعه با ریسک بالا برای ابتلا به بیماری آنفلوانزا هستند و به همین دلیل در صورت ابتلا به این بیماری بیشتر در معرض فوت قرار دارند.وی اضافه کرد: مرگ شش نفر بر این اثر در آذربایجان غربی ثابت شده است.وی اظهار کرد: با وجود شایعه های مختلف موجود در جامعه، بروز اپیدمی آنفلوانزا را در آذربایجان_غربی پیش بینی نمی کنیم و همه گیر نخواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: در صورتی که سرماخوردگی تا سه روز با مداوای معمولی برطرف نشود، شهروندان می توانند به پزشک مراجعه کنند ولی نباید با ایجاد التهاب در بین مردم و مراجعه بیش از اندازه به درمانگاه ها زمینه بروز شایعه را در بین مردم فراهم کرد.
آقازاده گفت: موضوع آنفلوانزای خوکی نیز که در روزهای اخیر در بین مردم مطرح شده، اساس ندارد و منطقی و علمی نیست.وی افزود: میزان شیوع بیماری آنفلوانزا در سال جاری در آذربایجان_غربی نزدیک به نصف سال گذشته بود ولی مهمترین عامل بروز نگرانی در بین مردم شیوع حدود یک و نیم ماه زودتر این بیماری است.وی اضافه کرد: بیماری آنفلوانزا بیماری مسری است که در همه کشورهای دنیا بروز می کند ولی افراد دارای ریسک بالا باید بیشتر مواظب خود باشند و تا حد امکان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند و در صورت ابتلا نیز باید به سرعت زمینه مداوا برای آنها فراهم شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا ، روزهای گذشته شایعه هایی در خصوص بروز اپیدمی آنفلوانزا در هفته های آینده در آذربایجان غربی وجود داشت.
بیماری آنفلوانزا نوعی بیماری مسری است که سیستم تنفسی انسان را درگیر کرده و مشکلاتی را ایجاد می کند.افراد کهنسال، خردسالان، زنان باردار، افراد داری بیماری های ضعف ایمنی از جمله افراد در معرض خطر به شمار می روند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


7 − چهار =