آموزش و پرورش ۲۴۰ هزار نفر کمبود نیرو دارد

آموزش و پرورش ۲۴۰ هزار نفر کمبود نیرو دارد

آراز آذربایجان- معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون سیستم آموزش و پرورش کشور بیش از ۲۴۰ هزار نیرو کم دارد.
قاسم احمدی لاشکی در جلسه بررسی مشکلات حوزه آموزش مهاباد افزود: ۲۵ هزار و ۴۹۷ مجوز برای استخدام نیروی فرهنگی توسط سازمان اداری استخدامی صادر شده که تا پایان سال ۱۴۰۰ این افراد به استخدام رسمی آموزش و پرورش در می آیند.
وی با اشاره به هم اکنون ۱۶ میلیون دانش آموز از طریق شبکه شاد برای آموزش استفاده می‌کنند، ادامه داد: شبکه شاد حاصل تلاش وزیر آموزش و پرورش و همکاران فرهنگی است که توانستند آرامش را به خانواده‌ها بازگردانند تا به‌عنوان نقطه شروع فعالیت این وزارتخانه در فضای مجازی در نظر گرفته شود.
احمدی لاشکی با بیان اینکه زیرساخت اتصال به اینترنت بر عهده این وزارتخانه نیست، اضافه کرد: تلاش‌های بسیاری در حوزه ارتباط و اینترنت روستایی نیز توسط وزارت ارتباطات در این مدت انجام شده و اینترنت به روستاهایی که دارای حداقل دانش آموز نیز بود، راه پیدا کرده است.
وی درباره رفع معضل کمبود فضای آموزشی در استان آذربایجان غربی گفت: این امر نیازمند هم افزایی نمایندگان مجلس و دولت با توجه به اولویت هااست و لازم است تا احصا و فروش املاک مازاد آموزش و پرورش با رویکرد تبدیل به احسن مورد توجه قرار گیرد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تا پایان برنامه ششم توسعه، افرادی که مشمول قانون جذب نیروی‌های حق التدریس و نهضت سوادآموزی هستند، جذب آموزش و پرورش خواهند شد.
۲۳۷ هزار محتوای آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم آذربایجان غربی تولید شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: کاهش آسیب‌های دوران کرونا در بین دانش آموزان نیازمند تلاش مضاعف در بین مسئولان و ارتباط تنگاتنگ با خانواده‌ها است.
مهین منافی بیان کرد: از ۵۰۸۰ مدرسه فعال در سطح استان آذربایجان غربی، بیش از ۳ هزار مدرسه روستایی و در مناطق محروم است و برای بهره مندی همه دانش آموزان این مناطق محروم از آموزش در شرایط کرونایی، ۲۳۷ هزار محتوای آموزشی توسط راهبران آموزشی و معلمان در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: توجه ویژه به استان آذربایجان غربی در اختصاص سهمیه‌های جذب نیروی انسانی ضروری است و این نیازمند هم افزایی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است.
منافی با اشاره به اینکه تبدیل وضعیت نیروهای قرارداد کار معین در حل مشکلات بخشی از نیروی انسانی آموزش و پرورش راه‌گشاست افزود: امسال ۱۳۹۳ نفر سهمیه استان آذربایجان غربی در اجرای قانون جذب نیروی‌های حق التدریس، نهضت سواد آموزی، خرید خدمت و پیش دبستانی است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: معلمان حق التدریس، معلمان نهضت تک دوره و ۲ دوره که همگی بدون تکلیف هستند، طبق قانون باید توسط وزرات آموزش و پرورش به سیستم آموزشی ملحق شده و مشکلات آنان برطرف شود.
تراکم دانش آموزان در آذربایجان غربی بالاتر از میانگین کشوری است
جلال محمود زاده بیان کرد: احداث درمانگاه مخصوص فرهنگیان در مهاباد یکی از مطالبات به حق کارکنان فرهنگی است که با وجود مجوز و اهدای زمین هنوز بلاتکلیف مانده است.
وی وجود مدارس غیراستاندارد و فرسوده را از دیگر معضلات منطقه دانست و گفت: تراکم دانش آموزان در مهاباد و سطح استان بسیار بالاتر از میانگین کشوری بوده که باید برای رفع آن و احداث مدارس مختلف برنامه ریزی شود.
معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر به آذربایجان غربی به همراه مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با دختران حادثه دیده روستای شین آباد دیدار و گفتگو کردند.
قاسم احمدی لاشکی با اشاره به پیگیری مستمر وضعیت دختران دانش آموز حادثه دیده شین آباد توسط وزیر آموز ش و پرورش گفت: شخص وزیر آموزش و پرورش به صورت جدی پیگیر وضعیت دانش آموزان حادثه دیده شین آبادی است.
همچنین در ادامه این جلسه مرکز آموزشی و توانبخشی دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری با حضور معاون وزیر و مسؤولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.
زمین این مرکز آموزشی کە در خیابان مریوان شهر مهاباد واقع شده است، توسط خیر مدرسەساز، ” شوکت شریفی” اهدا شدە و قرار است در مهرماه سال ۱۴۰۰ به بهرە برداری برسد.
این مرکز آموزشی و توانبخشی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در اختیار دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری قرار می‌گیرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


5 × چهار =