وزير آموزش و پرورش دراروميه:

آموزش و پرورش درصدد تعیین تکلیف ۱۲ هزار نیروی قراردادی است

آموزش و پرورش درصدد تعیین تکلیف ۱۲ هزار  نیروی قراردادی است

گروه خبر: وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش درصدد تعیین تکلیف ۱۲ هزار نیروی قراردادی و تبدیل وضعیت آنها به پیمانی تا مهرماه است.
علی اصغر فانی در شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: تلاش می شود تا مشکل این تعداد نیرو به زودی حل شود. وی با بیان اینکه تکلیف حقوق معلمان با نظام رتبه بندی مشخص شده است، اظهار کرد: ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر خدمتگزار در بدنه آموزش و پرورش حضور دارد که هیچ گونه قانونی درباره افزایش حقوق آنها وجود نداشت ولی راه حل آن نیز احصا شده است. فانی بیان کرد: در صدد هستیم که حقوق معلمان حق التدریسی همراه با حقوق ماهانه پرداخت شود و معلمان آرامش خاطر داشته باشند.
وی ادامه داد: در آموزش و پرورش جذب معلمان مرد در استان ها بیشتر مورد نیاز بوده و در صدد اخذ مصوبه جذب هستیم.
وی گفت: هر پنج نفر معلم فعال در استان ۲۴ ساعت در هفته تدریس دارند که با اجرای یک طرح داوطلبانه این وضعیت تبدیل به چهار معلم ۳۰ ساعته می شود و این بیانگر این مطلب است که ۸۰۰ هزار معلم می تواند کار یک میلیون معلم را انجام دهد.
فانی ادامه داد: همچنین در صدد هستیم که بودجه استانها به صورت مستقل در اختیار خود آنها قرار داده شود و هر چه صرفه جویی در این حوزه انجام شد، در خود مرکز هزینه شود. وی اظهار کرد: در سال ۹۳ حدود یک هزار میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه های آموزش و پرورش شده است.
۱۲ میلیون دانش آموز در حال تحصیل در کشور هستند که از این تعداد ۵۸۰ هزار نفر در آذربایجان غربی تحصیل می کنند.
همچنین وزیر آموزش و پرورش گفت: بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان با همکاری آموزش و پرورش یکهزار کلاس درس جدید در سه استان محروم کشور احداث می کنند.
علی اصغر فانی افزود: سهم آذربایجان غربی از این یکهزار کلاس، اضافه شدن ۴۰۰ کلاس به فضاهای آموزشی استان در سال تحصیلی آینده است.وزیر آموزش و پرورش گفت: رسیدگی ویژه به وضعیت فعلی سه استان محروم کشور از جمله آذربایجان غربی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از اهداف و برنامه های مهم آموزش_وپرورش است.
فانی افزود: دو عامل اصلی برای شاخص محرومیت در کل کشور وجود دارد و آن فضای آموزشی و نیروی انسانی است.وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به این شاخصها سه استان آذربایجان غربی و هرمزگان و سیستان بلوچستان در زمره استانهای کاملا محروم قرار گرفته اند و چون سیستان بلوچستان بسیار محروم است، یک سری اقدامات و بودجه ویژه برای آن در نظر گرفته شده است.
فانی گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال برای سیستان و بلوچستان و یک ردیف ویژه استخدامی برای آن استان تعلق گرفته است.
وی بیان کرد: اگر ردیف اعتباری برای استانهای محروم تعریف شود، این بار به استان آذربایجان غربی کمک های قابل توجهی خواهیم کرد تا به میانگین کشوری نزدیک شود چرا که وقتی جامعه هدف محدودتر شود، زودتر به نتیجه می رسیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: به رغم اینکه شاخصهای استان آذربایجان غربی در حوزه آموزش و پرورش شاخص های خوب و مطلوبی نیست، اما این استان کیفیت آموزشی بسیار خوبی دارد که نشان دهنده تعصب مردم و معلمان و سابقه فرهنگی طولانی استان است.
وزیر آموزش و پرورش به همراه کاروان تدبیر و امید از دیروز ۱۰ خرداد به آذربایجان غربی سفر کرده است.هیات دولت و رئیس جمهوری امروز میهمان مردم مهاباد هستند.۱۲ میلیون دانش آموز در کشور مشغول به تحصیلند که ۵۸۰ هزار نفر آنها در استان آذربایجان غربی تحصیل می کنند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


× 4 = سی شش