- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

آموزش و پرورش با کمبود ۱۹۷ هزار نیروی انسانی مواجه است

Posted By admin On فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ @ ۱۰:۲۷ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

گروه خبر: وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با کمبود ۱۹۷ هزار نفری نیرو مواجه بوده که این کمبود از طریق نیروهای حق التدریسی آزاد و به کارگیری بازنشسته ها، سرباز معلم و خرید خدمات جبران شد. به گزارش آراز آذربایجان، محسن حاجی میرزایی افزود: طبق آخرین برآوردها، ۲۰ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۲۸ هراز نفر از طریق ماده ۲۸ جذب شدند که برای امسال خوب است ولی سالانه به ۳۰ هزار نفر در این بخش نیاز داریم.
وی بیان کرد: وضعیت ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای این وزارتخانه در ماه های اخیر تعیین تکلیف شده اند که در ۱۵ سال گذشته بی سابقه بود و ۳۰ هزار نفر نیز تا ۲ ماه آینده تعیین تکلیف خواهند شد.وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر کسی در قانون و مصوبات ذیحق باشد موظف هستیم حل کنیم و خلاف مقررات اقدامی نمی‌شود.
حاجی میرزایی ادامه داد: ما مصوبات صلاحیت معلمی را بررسی و ارائه کردیم و کسی بدون صلاحیت معلمی نمی‌تواند وارد آموزش و تدریس شود.
وی گفت: تلاش می شود انگیزه ای برای معلمان ایجاد شود تا افراد در مسیر کسب خلاقیت ها قدم بردارند و اگر رتبه بندی به شیوه صحیح انجام شود، تحولی عمیق را شاهد خواهیم بود.
بودجه مدرسه‌سازی آذربایجان‌غربی رشد ۵ برابری دارد
وزیر آموزش و پرورش گفت: طی سه سال اخیر بودجه توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان_غربی نسبت به سال های ماقبل آن پنج برابر شده و ۶۰۰ کلاس درس در سالتحصیلی جاری تحویل آموزش و پرورش شده است. محسن حاجی میرزایی در آیین بهره برداری از مدارس استان آذربایجان غربی که به صورت ویدئو کنفرانس و به صورت نمادین در مدرسه ۹ کلاسه مرحوم حسن انزلی در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: فضای آموزشی از مهمترین کمبودهای این استان است که باید به سرعت برای ارتقای میانگین آن اقدام کرد.
وی افزود: مدرسه سازی امری پسندیده است و خیران آذربایجان غربی در سال تحصیلی جاری کمک شایسته ای به این امر کردند.
در این آیین که با حضور خیران مدرسه ساز برگزار شد ۱۲ مدرسه در قالب ۸۲ کلاس درس و یک باب سالن ورزشی در آذربایجان غربی با هزینه کرد ۲۵۰ میلیارد ر یال به بهره برداری رسید.
همچنین ۱۵ پروژه مدرسه سازی در قالب ۶۶ کلاس درس و در زیر بنای بیش از هفت هزار متر مربع کلنگ زنی شد؛ در این مراسم همچنین تفاهم نامه جمع آوری کلاس های کانکسی در منطقه آزاد ماکو نیز بین رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو به امضا رسید.
رونمایی از کتاب خیر مدرسه ساز “ادیک مجنونیانس” بخش دیگری از این آیین بود که با حضور خانواده این خیر و مسوولان انجام شد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d9%85%d8%a8%d9%88%d8%af-197-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d9%8a%d8%b1%d9%88%d9%8a-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.