آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیش از ۹ هزار نفر کمبود نیرو دارد

آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیش از ۹ هزار نفر کمبود نیرو دارد

آراز آذربایجان ، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های پیش رو در سال تحصیلی آینده است و این استان با کمبود ۹ هزار نفر نیروی انسانی روبرو است.
جواد جنگی اظهار کرد: حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان امسال جذب می‌شوند و جهت برطرف کردن مابقی کمبود، دولت در صدد است از طریق مدیریت نیروهای نهضت، قرآنی و … (بعد از سال ۹۱) این مشکل را برطرف کند.
وی با بیان اینکه در استان با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم، افزود: نیروهای آموزشی قبل از سال ۹۱ جذب آموزش و پرورش شدند و اکنون امیدواریم با مدیریت و برنامه ریزی دولت در پروژه مهر مشکلی بوجود نیاید و برنامه ریزی جهت رفع چالش های پیش رو نیز در حال انجام است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه اجلاسیه روسای آموزش و پرورش در اشنویه در حال برگزاری است، ادامه داد: هدف از تشکیل اجلاس سران روسا آماده کردن نیروهای اداری در راستای پروژه مهر است.
جنگی یادآور شد: نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات در این اجلاس ملاک عمل هستند و پیرامون موضوعات اصلی بحث خواهد شد.
وی تاکید کرد: بحث کمبود فضای آموزشی نیز از چالش‌های اصلی است که امیدواریم تا ۲ سال آینده نیز با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این مشکل برطرف شود.
اجلاس روسای آموزش و پرورش در اشنویه در حال اجراست؛ آذربایجان غربی دارای ۶۸۰ هزار دانش آموز است که در مناطق ۲۴ گانه استان تحصیل می‌کنند و ۳۸ هزار فرهنگی در این زمینه مشغول به کار هستند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۴:۵۵ ب.ظ

دیدگاه


9 − = هشت