- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

آموزش ریاضیات با شوک الکتریکی

Posted By admin On مرداد ۱۸, ۱۳۹۷ @ ۹:۴۹ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

وحید حاج سعیدی
بدون شک یکی از دغدغه¬های خانواده های امروزی یادگیری برخی دروس به ویژه درس شیرین ریاضی است که همواره به عنوان یک درس چالش برانگیز بین دانش آموزان مطرح بوده و هست. اما ما امروز قصد داریم از کشفیات دانشمندان در خصوص شیوه های جدید آموزش ریاضیات رونمایی کنیم آن هم با استفاده از جریان برق! در حقیقت اگر شما در خانواده تان فرزند دانش آموز دارید و تا چند وقت دیگر قبض برق نجومی درب منزلتان آمد تحت هیچ شرایطی نگران نباشید و دنبال خاموش کردن کولر، جمع کردن شارژهای اهالی منزل و سایر شیوه های قهریه نباشید.
عجالتاً آقا زاده تان برای افزایش توان علمی خود و محاسبه سریعتر معادلات ریاضی زده به سیم آخر! یعنی با استفاده از جریان الکتریسیته سعی کرده مهارت های عددی خود را افزایش دهد. اصل سند به روایت جراید»دانشمندان دانشگاه آکسفورد با مطرح کردن یک ایده تعجب برانگیز اظهار داشتند که عبور جریان الکتریسیته از مغز در حین درس های ریاضیات می تواند مهارت های عددی را تا یک سوم افزایش دهد. شرکت کنندگان در تحقیقات دانشگاه آکسفورد پس از عبور جریان الکتریسیته از مغزشان در محاسبات سریع تر شدند و توانایی یادگیری آنها پنج برابر بیشتر شد.« ( به نقل از جراید)
البته این طرح در گذشته هم به صورت محدود بدون استفاده از جریان برق توسط برخی از دبیران محترم از جمله حقیر سراپا تقصیر به صورت »کابل در کلاس« اجرا می شد که انصافاً هم خوب نتیجه می داد ولی آن قدر بخشنامه در خصوص عدم تنبیه بدنی در مدارس صادر شد که نسل این قبیل طرح های پر سر و صدا بالکل منقرض شد!
علی ای حال با عنایت به افزایش قیمت حامل های انرژی در سال های اخیر و زمزمه افزایش مجدد قیمت ها و لزوم استفاده بهینه از این مواهب الهی در نظام آموزشی کشور و حتی سایر نهاد ها، چند پیشنهاد و راهکار عملی ارائه می شود: الف) گیت الکتریکی در مدارس: در سال های اخیر برخی از دوستان سعی کرده اند مباحثی مانند چک برگشتی، اعتیاد، دیه، مهریه و … را به جای چوپان دروغگو، کوکب خانم و تصمیم کبری وارد کتب درسی کنند که به ظاهر موفق نشده اند. از سویی اجرای طرح های جدید نظیر طرح هوشمند سازی کلاس های درس، اینترنت مدارس و … هم نیاز به هزینه بالا دارد. پیشنهاد می شود به منظور گسترش یکسان عدالت آموزشی در همه جای کشور، درب ورودی مدارس یک گیت الکتریکی نصب شود که دانش آموزان صبح به صبح دانش آموزان با یک شوک الکتریکی مختصر وارد مدرسه شوند تا در انجام محاسبات سریعتر عمل کنند!
با این رویکرد علاوه بر کمک به پیشرفت تحصلی مدیران می توانند در دریافت مبالغ کمک به مدرسه هم سرشان را بالا بگیرند و به بهانه مصرف بالای برق قبض های نجومی صادر کنند!
ب) شوک درمانی در دولت: دوستانی که در شورای رقابت، ستاد قیمت گذاری خودرو کمیته مزد، کمیته شناسایی افراد مرفه جهت قطع یارانه و … فعال هستند، اگر هر روز صبح چند وات برق یارانه ای به بدن بزنند بد نیست؛ چرا که میزان سرعت دوستان در محاسبات افزایش پیدا می کند و تکلیف خلق الله زود تر مشخص میشود و ملت می توانند برای آینده شان برنامه ریزی میکنند. البته شایان ذکر است در برخی موارد نیز باید سرعت عمل دوستان را کنترل کرد!
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b1%d9%8a%d8%a7%d8%b6%d9%8a%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d8%b4%d9%88%da%a9-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%8a%da%a9%d9%8a/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.