عضو شوراي اسلامي شهراروميه تاکيد کرد

آموزش حقوق شهروندی در مساجد ارومیه

آموزش حقوق شهروندی در مساجد ارومیه

گروه خبر:عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: باید برای آموزش حقوق شهروندی در مساجد ارومیه گام برداشته شود.
مهران حاجیلو در گفت‌وگو با آرازآذربایجان، اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی صرف‌نظر از موقعیت و پست سازمانی خود باید برای حوزه فرهنگی هم برنامه‌ریزی دقیق و مستمر داشته باشند و در مساجد سطح استان به ایفای نقش بپردازند.
وی با اشاره به اینکه امور فرهنگی با مسائل اقتصادی به هم گره خورده و در هم تنیده شده‌اند، ادامه داد: مسائل فرهنگی نباید به بهانه مشکلات اقتصادی به فراموشی سپرده شود، چرا که ضربه‌های وارده ناشی از این موضوع و غفلت از مسائل فرهنگی قابل جبران نیست.
این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران از مساجد به عنوان سنگر یاد کرده‌اند، ادامه داد: بنابراین از ظرفیت نهفته در مساجد به عنوان پایگاه دین باید استفاده حداکثری و لازم را به عمل آورد.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اظهار اینکه نباید از فعالیت‌های فرهنگی غفلت کنیم، به طوری که مباحث مختلف مربوط به قرآن کریم و اهل بیت (ع) همچنین آموزش‌های شهروندی نباید مورد غفلت قرار گیرد، ادامه داد: باید آموزش‌های فرهنگی و دینی گسترده‌ای در سطح استان به عمل آید.
وی با اظهار اینکه باید در مساجد سطح استان روی مقوله‌های مورد اشاره به صورت جدی کار شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از مساجد به عنوان پایگاه اسلام یاد می‌شود، می‌توان از این ظرفیت عظیم استفاده حداکثری کرد.
حاجیلو خاطرنشان کرد: به طوری که این محافل دینی در شکل‌گیری پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طرف دیگر پشتیبانی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس تاثیر زیاد داشته‌اند.
این مسئول بر ضرورت تعامل همه‌جانبه روحانی مساجد، هیئت امنای مساجد و اقشار مختلف مردم تاکید و تصریح کرد: در این صورت می‌توان در حوزه فرهنگ مباحث و فعالیت‌های گسترده‌ای را ترتیب داد، تا اینکه از اثربخشی مورد انتظار هم برخوردار شوند.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اظهار اینکه برای جلب حداکثری نخبگان و چهره‌های صاحب‌‌نام به مساجد گام برداشته می‌شود، بیان داشت: با مشارکت افراد شاخص می‌توان زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه فرهنگی را فراهم کرد.
حاجیلو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ایام فاطمیه قرار گرفته‌ایم، بیان داشت: از ظرفیت نهفته در این ایام برای غنی‌سازی فرهنگ عمومی استفاده حداکثری را باید به عمل آورد.
وی با بیان اینکه مسئولان به ویژه شهرداری ارومیه با حضور یافتن در جمع مردم در مساجد برای رفع مشکلات آنها در زمینه‌های مختلف گام بردارند، خاطرنشان کرد: این موضوع در جذب مردم برای حضور در مساجد تاثیر قابل توجهی دارد.
همچنین مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه از نصب نشان‌های مسیریاب در ارومیه برای استفاده گردشگران خبر داد.
مجتبی علیزاده اظهار داشت: شهرداری ارومیه در راستای آغاز سال جدید و ورود هر چه بیشتر گردشگر به شهر مرزی ارومیه، نسبت به زیباسازی این شهر اقدام می‌کند.
وی با اشاره به پشت سر گذاشتن انتخابات و نصب بنر و تبلیغات بر روی دیوار و اماکن عمومی، تصریح کرد: شهرداری ارومیه با پاکسازی شهر از تبلیغات کاندیداها و سپس شست‌وشوی جداول و رنگ‌آمیزی معابر و دیوارهای شهر در تلاش برای زیباسازی شهر است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه نصب المان‌های نوروزی در ارومیه را از دیگر اقدامات در این زمینه عنوان کرد و اذعان داشت: نصب سفره هفت‌سین در نقاط مختلف شهر ارومیه و به تصویر کشیدن سنت‌های آذربایجان غربی به ویژه شهر ارومیه در این المان‌ها مورد توجه قرار دارد.
این مسئول نورپردازی ویژه در شهر را از دیگر اقدامات عنوان کرد و اظهار داشت: در ۱۰ نقطه از شهر ارومیه المان‌های نوروزی نصب و از طریق نورپردازی آنها را به نمایش گردشگران و مسافران ورودی به ارومیه خواهیم گذاشت.
علیزاده از نصب نشان‌های مسیریاب در ارومیه خبر داد و تصریح کرد: نشان‌های مسیریاب در ارومیه به منظور راهنمایی هر چه بیشتر و بهتر گردشگران نوروزی در ارومیه اجرایی می‌شود که امیدواریم این اقدام برای تعیین مسیرها موثر باشد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه با بیان اینکه در پارک‌های شهر ارومیه نیز مکانی به عنوان اسکان اضطراری یا اسکان موقت در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: در این محل‌ها تمام امکانات لازم از جمله سرویس بهداشتی، حمام و سایر امکانات فراهم شده است.
این مسئول از نصب آبگرمکن خورشیدی در حمام‌های این محل‌ها خبر داد و گفت: طبق هماهنگی به عمل آمده با نیروی انتظامی، امنیت در پارک‌های شهر ارومیه وجود دارد و مسافران می‌توانند به راحتی در محل‌های اسکان موقت ساکن باشند.نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز از تدوین بسته سرمایه‌گذاری در ارومیه خبر داد.
حسین بخشایش اظهار داشت: جذب مشارکتهای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی یکی از برنامه‌های شورای اسلامی در کمیسیون سرمایه‌گذاری است که برای این منظور تلاش‌های مضاعفی انجام می‌گیرد.
وی از تدوین بسته جامع سرمایه‌گذاری در ارومیه خبر داد و تصریح کرد: ایجاد بسته سرمایه‌گذاری در ارومیه به تصویب رسیده است و در این خصوص لازم است تا ظرفیتها و اولویتها مورد شناسایی قرار گرفته و تدوین شوند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه در این خصوص باید ظرفیتهای گردشگری ارومیه به گردشگران داخلی و خارجی نیز معرفی شوند، اذعان داشت: در تلاش برای رونق سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمران شهری شهرداری ارومیه هستیم.
این مسئول با بیان اینکه در این خصوص نیازمند مشارکت هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان هستیم، اظهار داشت: نباید در مباحث سرمایه‌گذاری به صورت جزیره‌ای عمل شود چرا که اقدامات این چنینی ما را به اهدافمان نمی‌رسانند.
بخشایش با بیان اینکه در این خصوص موانع و چالش‌ها، فرصتها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در ارومیه شناسایی شده است، تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار و اجرای پروژه‌های عمرانی در وسعیت بزرگتر که بتواند برای شهر ارومیه نیز مفید باشد از اولویتهای کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر ارومیه است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اشاره به فرصتهای موجود در این زمینه، اعلام کرد: شهر ارومیه به دلیل همجواری با سایر کشورها، ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار دارد که امیدواریم به همت تمام مسئولان این امر محقق شود.این مسئول با بیان اینکه در تلاش برای ایجاد زیرساختهای سرمایه‌گذاری در ارومیه هستیم، افزود: کاهش بروکراسی اداری یکی از مهمترین اقداماتی بود که در این خصوص انجام گرفته است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


نُه × = 18