آمار فوتی‌های آنفلو‌آنزا در آذربایجان غربی کمتر از میانگین کشوری است

آمار فوتی‌های آنفلو‌آنزا در آذربایجان غربی کمتر از میانگین کشوری است

آرازآذربایجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان این که ۳۰۰ نفر در استان به آنفولانزا مبتلا شده بودند گفت: آمار فوتی در استان کمتر از میانگین کشوری است.
جواد آقازاده ، با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزا در آذربایجان غربی اظهار داشت: موج نخست این بیماری از اواسط آبان ماه امسال آغاز شده و در دهه دوم آذر ماه نیز به اوج خود رسید و منجر به بستری بیماران مبتلا به نوع شدید آنفلوآنزا در بیمارستان‌های سطح استان شد.
وی خاطر نشان کرد: در طول دو ماه گذشته بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر به سبب بیماری‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌های آذربایجان غربی بستری شده‌اند که با نمونه و آزمایش گیری از بیماران تنها ۲۳ درصد به عنوان فرد مبتلا به آنفلوآنزا شناسایی شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با توجه به الگوی ابتلا به آنفلوآنزا در استان گفت: بر اساس آمارهای سراسری و جهانی بیش از ۵۰ درصد افراد گروه‌های سنی زیر ۱۴ سال هستند و ۱۵ درصد بالای ۶۵ سال و بیش از ۳۰ درصد نیز بین این دو گروه سنی هستند.
وی یادآور شد: آمار فوتی در استان کمتر از میانگین کشوری بوده است که اغلب به دلیل خود درمانی و تأخیر در مراجعه به مراکز درمانی بوده است.
آقازاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر فوت بیش از ۲۰ نفر بر اثر ایدز در سال گذشته در سطح استان این خبر را تکذیب کرد و ادعا کرد این آمار برای طول ۳۰ سال گذشته است.
آنفلوانزا یک بیماری حاد تنفسی فصلی به شدت مسری هست که همه ساله در نیمکره شمالی و فصول سرد (پاییز و زمستان) شیوع پیدا می‌کند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۱۴ ب.ظ

دیدگاه


1 + = ده