- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

آمار حوادث جاده ای آذربایجان غربی نگران کننده است

Posted By admin On آبان ۱۴, ۱۳۹۸ @ ۱:۴۸ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان- رئیس پلیس راه کشور گفت: آمار حوادث جاده در آذربایجان غربی نگران کننده است.
سردار تیمور حسینی در ششمین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان که در ارومیه برگزار شد، با اشاره به موفقیت‌های بدست آمده در کاهش تصادفات رانندگی در فاصله سال‌های ٨۵ تا ٩۵ گفت: در کنار طرح ها و برنامه‌های انجام شده در مدیریت مصرف سوخت،اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، هوشمندسازی و نصب تجهیزات ایمنی روی خودروها اصلی ترین مولفه ای که توانست در دستیابی به این مهم کمک کند اجرای طرح های عمرانی در راهسازی و ارتقای درجه راههای ارتباطی بود که باید در ادامه این مسیر مورد توجه تمامی مسولین اجرایی قرار گیرد.
وی آمار حوادث جاده ای استان را نگران کننده دانست و افزود: برای موفقیت در این بخش و کاهش تصادفات باید تمامی دستگاهها بدور از بخشی نگری با تمام توان وارد میدان عمل شوند.
همچنین آیدین رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه حفاظت از نیروی انسانی به عنوان سرمایه کشور در اولویت برنامه های دولتمردان است گفت: حوزه ایمنی حمل و نقل و کاهش حوادث جاده ای نیازمند برنامه فرابخشی و انسجام دستگاههای متولی در عمل است.
وی با گرامیداشت سال‌روز ۱۳ آبان، روز ملی دانش آموز افزود: تجربه درخشان ملت در دستیابی به پیروزی ها و گذر از بحران ها مثال روشنی است در انجام کارهای مهم در کشور و موفقیت در هر حوزه‌ای ازجمله کاهش حوادث جاده ای است که با همکاری و انسجام مسولین و همراهی مردم دور از دسترس نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به آثار زیانبار اجتماعی تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: تبعات منفی این وقایع در خانواده ها و جامعه بسیار عمیق و گسترده است و برای مقابله با آن باید در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری تدابیر جامع و اثربخش آندیشید.
رحمانی آموزش همگانی و تخصصی به کاربران جاده و حذف نقاط حادثه خیز، اصلاح و گسترش جاده ها و استفاده از تجهیزات نوین کنترلی را در مدیریت ترافیک و کاهش حوادث رانندگی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از از ظرفیت جمعیت های فعال در این حوزه در فرهنگسازی و اصلاح رفتارهای غلط در این بخش می تواند موثر باشد و امیدواریم شاهد ورود خیرین در اجرای طرح های ایمن سازی جاده ها نیز باشیم.
وی با بیان اینکه کاهش حوادث رانندگی در ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر اولویت های استان است،گفت: آذربایجان غربی شاهراه ارتباطی زمینی آسیا به کشورهای اروپایی و منطقه است و به همین دلیل شاهد حجم گسترده ای از تردد کامیون ها و ناوگان حمل و نقل عمومی در جاده‌های ارتباطی استان هستیم که با توجه به نظارت و کنترل‌های که بر فعالان در این بخش اعمال می شود کاهش میزان حوادث رانندگی تا به حد صفر رساندن آن دور از دسترس نبوده و مورد انتظار است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1-%d8%ad%d9%88%d8%a7%d8%af%d8%ab-%d8%ac%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d9%86%da%af%d8%b1%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.