رئيس سازمان حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي:

آلودگی هوا در شهر ارومیه در حال افزایش است

آلودگی هوا در شهر ارومیه در حال افزایش است

گروه خبر: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: میزان آلودگی هوای شهر ارومیه به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت استان در حال افزایش است.
حسن عباس نژاد در گفت و گوی اختصاصی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر ارومیه تحت تاثیر آب و هوای مدیترانه ای قرار داشته و در مسیر ورود آلودگی‌های کشورهای صنعتی واقع شده است چند سالی است که میزان آلودگی‌های هوای این شهر رو به افزایش گذاشته است.
وی گفت: حدود چهار ماه از سال شهر ارومیه با پدیده وارونگی هوا روبرو است که این امر پدیده ای خطرناک است که باید مورد توجه قرار گیرد. عباس نژاد افزود: بحث گاز CO در هوای شهر ارومیه در برخی از ساعات روز به ویژه در ساعات پیک ترافیک در برخی نقاط شهر هر روز در حال افزایش است که این امر به رغم اعلام هشدارهای لازم نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در این زمینه هشدارهای لازم داده شده است در صورت عدم توجه به آن و نبود کنترل مناسب در این زمینه، شهر ارومیه نیز در سال‌های آینده به جمع شهرهای آلاینده کشور خواهد پیوست.
عباس نژاد حد استاندارد گاز CO در هوا را ۸ تا ۹ واحد اعلام کرد و گفت: این میزان هم اکنون در هوای شهر ارومیه به ۱۲ تا ۱۳ واحد رسیده است.شهر ارومیه دارای بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۶:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


9 + = ده