آغاز موج تغییرات مدیریتی در آذربایجان غربی موافقان و مخالفان چه می‌گویند

آغاز موج تغییرات مدیریتی در آذربایجان غربی موافقان و مخالفان چه می‌گویند

گروه گزارش: در ادامه انتصابات دولت یازدهم و با تعیین اکثر استانداران، موج تغییرات به استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی رسیده که تا کنون ۱۱ تن از مدیران استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان جای خود را به مدیریت جدید واگذار کرده‌اند.
با گذشت حدود ۵ ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم، موج تغییرات مدیران دستگاه‌های دولتی در آذربایجان غربی طی روزهای اخیر شدت بیشتری به خود گرفته به طوری که تا کنون ۵ تن از مدیران دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و ۶ تن مدیران کل استانداری تغییر یافته‌اند.
موج تغییرات مدیریتی در آذربایجان غربی با انتصاب مجتبی رحمانی رضائیه به سمت مدیر کلی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مرزی استان آغاز و ادامه مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، مدیر کل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، دانشگاه ارومیه و مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان تغییر یافتند.
استاندار جدید آذربایجان غربی نیز ۹ آذرماه سال جاری با انجام مراسم تودیع و معارفه مرسوم رسما در استان آغاز بکار کرد، تا کنون ۶ تن از مدیران کل ستادی را تغییر داده که این تغییرات، عکس‌العمل های زیادی از سوی نمایندگان در پی داشته است.
*۳ عزل و نصب‌ها طبیعی و خواست مردم است
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه با تغییر و تحولات رخ داده موافق هستم، افزود: بسیاری از این عزل و نصب‌ها طبیعی و خواست مردم است که امیدواریم مدیران جدید روند توسعه آذربایجان غربی را شتاب بیشتری دهند.
موید حسینی صدر تورم، بیکاری، رانت خواری طی سال‌های گذشته را از جمله عوامل نارضایتی مردم دانست و اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت یازدهم، مردم امیدوارند دولت تدبیر و امید بخشی از مشکلات موجود را رفع و در جهت افزایش رفاه و سطح معیشت مردم برنامه ریزی و اقدام کند.
وی با تاکید بر اینکه مدیرانی که نالایق بوده و موجب ایجاد هزینه‌های گزاف برای زندگی مردم شدند باید کنار روند، اعلام کرد: تغییرات مدیریتی به معنای حذف شدن نیست، بلکه ممکن است که مدیر برکنار شده در حوزه‌ای دیگر از تجربه و تخصص وی استفاده شود.
وی با بیان اینکه تغییر و تحولات در هر دولتی طبیعی، اما مهم این است که این تحولات بر اساس دانش و تخصص باشد نه بر اساس رابطه گفت: تغییرات مدیریتی باید به دو قسمت تغییر مدیران سیاسی و مدیران تخصصی تبدیل شود که مدیران سیاسی باید منطبق با تفکرات دولت روی کار بیایند.
وی ادامه داد: اما دسته دومی از مدیریت‌ها نیاز به تغییر و تحول ندارند، مانند مدیریت در حوزه‌های تخصصی مانند کشاورزی، بعضی بخش‌های مربوط به صنعت و اقتصاد کشور که وجود فرد در این حوزه‌های می‌تواند به دانش و تخصص وی افزوده و در آینده تبدیل به مدیری توانا شود.
*تدوین قانون دائمی خدمات کشوری، مهم‌تر از تغییر مدیران است
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تدوین قانون دائمی خدمات کشوری را مهم‌تر از تغییر مدیران دانست و اظهار داشت: ضرورتی به تمدید مهلت قانون خدمات کشوری نیست، دولت ۵ ماه است که تشکیل شده، آن‌ها به جای تغییر در مدیران باید قانون دائمی را تدوین می‌کردند.
نادر قاضی پور ادامه داد: این قانون ۱۲۰ ماده و تبصره‌های فراوانی دارد که راجع به نظام پرداخت است. که با توجه به تبعیض‌های موجود در حقوق ایران شاهد توجه ویژه به آن باشیم، هر چند تغییر در سطح مدیریتی نیز ضروری اجتناب نا÷پذیر است ولی باید اولویت بندی شود.
*نمایندگان نباید در انتخاب مدیران اعمال نظر کنند
اما دیگر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ نمایندگان نمی‌توانند در انتخاب مدیران دستگاه‌های دولتی در استان‌ها اعمال نظر کنند.
جواد جهانگیر‌زاده با اشاره به اینکه در حوزه انتخاب مدیران بخش اقتصادی استان نمی‌توانم اظهار نظری داشته باشم، اعلام کرده: اصولا یک نماینده مجلس نمی‌تواند در انتخاب مدیران و معاونان استاندار ابراز نظر کند و برای این افراد شاخصه یا ویژگی‌های معرفی کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از اظهار نظر در مورد وضعیت عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی و بیان مشخصه‌های مدیران موفق جهت انتصاب افرادی شایسته در دولت یازدهم نیز در این گفتگو خودداری کرد.
*تغییر یک شبه مدیران پسندیده نیست
عابد فتاحی دیگر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم نباید در تغییر مدیران عجله کند، اعلام کرد: رئیس جمهور منتخب و دولت یازدهم باید در انتخاب مدیران با دقت عمل کند و از مدیرانی که عملکرد موفقی دارند و مورد رضایت مردم نیز هستند در مجموعه دولت استفاده کند.
عابد فتاحی تعویض یک شبه مدیران، کار پسندیده‌ای نیست و نباید دستگاه‌های اجرایی در ابتدای دولت دگرگون شوند، ادامه داد: برای رسیدن به چشم انداز بیست ساله توسعه کشور در سال ۱۴۰۴، برنامه ریزی بهتر مورد انتظار است و در این خصوص باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مناطق بهره برد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۶:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


یک × 9 =