آغاز مسابقات بین المللی کاراته در ارومیه

آغاز مسابقات  بین المللی  کاراته در ارومیه

گروه ورزشی: پنجمین دوره مسابقات بین المللی کاراته در ارومیه با حضور ?کشور آسیایی و ترکیه آغاز شد.
مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات در سالن ۶ هزار نفری الغدیر ارومیه با حضور تیم های کشورهای جمهوری اسلامی ایران، کره جنوبی، ترکیه، هنگ کنگ، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و عراق برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این مسابقات که علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار، پرویز جلیلی رئیس شورای شهر و عباس حسنخانی فرماندار ارومیه نیز به همراه نمایندگان فدراسیون جهانی کاراته و مسئولان فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران، مدیران کل دستگاه های مختلف آذربایجان غربی و مسئولان ورزش و جوانان آذربایجان غربی حضور داشتند، تیم های شرکت کننده پشت تمثال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و پرچم ایران رژه رفته و در جایگاه مستقر شدند.
در این مراسم پیام قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی از سوی قربان احمدی مدیرکل دفتر حوزه استاندار قرآئت شد که در آن آمده است: ورزش مظهر تلاش، کوشش و اراده انسان در مسیر عزت، اعتماد به نفس، روحیه پهلوانی، اقتدار و سربلندی است و میادین ورزشی عرصه ظهور و بروز شکوفایی، توانمندی و استعدادهای فکری، جسمی و روحی و تجلی ارزش ها و صفات برجسته انسانی اند.
*ارومیه میزبان توانایی برای مسابقات جهانی است
نائب رئیس ستاد برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین المللی کاراته گفت: مسئولان و مردم ارومیه ثابت کردند که این شهر میزبان توانایی برای مسابقات جهانی است.
قربان احمدی اظهار داشت: ارومیه ظرفیت بالایی برای میزبانی مسابقات در سطح آسیایی و حتی جهانی دارد.
وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی استان با حفظ همکاری و همدلی سعی خود را برای اجرای هر چه بهتر مسابقات دارند به طوری‌که تلاش می کنیم تا میزبانی مسابقات جهانی کاراته را نیز عهده‌دار شویم.
وی با بیان اینکه افق ورزش استان در دولت تدبیر و امید توجه به مقوله توسعه همگانی تمامی ورزش‌هاست، افزود: اکثریت جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند که براین‌اساس برگزاری چنین مسابقاتی در شهر ارومیه اتفاق کوچکی نیست.
وی با اشاره به اینکه به عنوان یک شهروند ایرانی به برگزاری چنین تورنمنتی در ارومیه افتخار می‌کنم، ادامه داد: در این مسابقات علاوه بر کسب رضایت تیم‌های شرکت کننده، بر شناساندن فرهنگ ایران و ایرانی و توانایی‌های ورزشکاران و جوانان آذربایجان غربی تاکید شده است.
احمدی گفت: حضور مربیان ایرانی در کسوت سرمربیگری تیم‌های شرق آسیا که خود را مهد هنرهای رزمی می‌نامند، افتخار بزرگی است که توان و هنر ایرانیان را نشان می‌دهد.
نائب رئیس ستاد برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی کاراته به نقش موثر رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی در نشان دادن استعدادهای جوانان این مرز و بوم به جهانیان اشاره کرد و بیان داشت: این مسابقات بستر خوبی برای شناسایی استعدادهای مسابقات در استان است.
*تمامی استانداردها در مسابقات کاراته ارومیه رعایت شده است
سرمربی تیم ملی کاراته ترکیه گفت: تمامی استانداردها در برگزاری پنجمین دوره مسابقات کاراته در ارومیه رعایت شده است.
باشکان کراور اوغلو با مطلوب ارزیابی کردن سطح مسابقات بین‌المللی کاراته ایران – ارومیه اظهار داشت: سطح کیفی و کمی مسابقات نشان از آینده خوب ایران و به‌خصوص شهر ارومیه برای برگزاری مسابقات بین‌المللی و جهانی آینده دارد.
وی افزود: امسال تمامی استانداردهای لازم برای برگزاری این رقابت‌ها در سالن ۶ هزار نفری این شهر فراهم شده است و تمامی تیم‌ها و کشورهای شرکت‌کننده از وضعیت موجود رضایت کامل دارند. وی با اعلام اینکه تیم ترکیه با ۴۲ ورزشکار، کادر فنی و سرپرست در این مسابقات شرکت کرده است، بیان داشت: تاکنون در رده‌های مختلف مبارزات خوبی با تیم‌های شرکت‌کننده داشته‌ایم و می‌توانیم به نتایج قابل قبولی دست یابیم.
کراور اوغلو خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات، کارزار بین‌المللی خوبی برای کسب تجربیات بیشتر و حضور در مسابقات رسمی آینده است.
سرمربی تیم ملی کاراته ترکیه گفت: به جز تیم ایران، تیم‌های جمهوری آذربایجان و کره جنوبی نیز جزء کشورهای صاحب سبک کاراته در سطح آسیا بوده و از آمادگی خوبی در این مسابقات برخوردار هستند.
*فعالیت ۱۴ تکنسین اورژانس در مسابقات بین‌المللی کاراته ایران ـ ارومیه
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: تعداد ۱۴ تکنسین از اورژانس آذربایجان غربی، مسابقات بین‌المللی کاراته ایران ـ ارومیه را پوشش داده‌اند.
علیرضا فروتنی اظهار داشت: در طول برگزاری مسابقات بین‌المللی کاراته سه دستگاه آمبولانس micu، دو پزشک و ۱۴ تکنسین همراه با تمامی امکانات لازم در قالب سه گروه خدماتی داخل سالن و ثابت وجود دارد.
وی گفت: جهت پوشش پزشکی هر چه بهتر این مسابقات، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته علاوه بر استقرار اکیپ‌های اورژانس در محل برگزاری مسابقات، با مراکز درمانی ارومیه برای ارائه خدمات به ورزشکاران هماهنگی به عمل آمده است.
وی افزود: همچنین امکانات و تجهیزات پشرفته شامل ون‌تیلاتور، دیس شوک و ساکشن و غیره در محل مسابقات جهت ارائه خدمات به میهمانان و ورزشکاران دایر شده است.
وی با اعلام اینکه هیچ‌گونه کمبود نیروی امدادی در مسابقات وجود ندارد، اضافه کرد: پوشش امدادی و پزشکی این دوره از مسابقات بر عهده دانشگاه علوم پزشکی ارومیه است، و تلاش مرکز فوریت‌های پزشکی استان برای پوشش کامل و بدون عیب و نقص این دوره از مسابقات بین‌المللی کاراته است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی گفت: از ساعت هشت امروز اکیپ‌های امدادی مرکز فوریت‌های پزشکی در ورزشگاه غدیر ارومیه مستقر شده‌اند.
وی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با هلال احمر آذربایجان غربی یک دستگاه خودرو امدادی همراه سه نیروی امدادی در خدمت مسابقات قرار گرفته‌اند.
*پوشش مسابقات بین‌المللی کاراته با ۶۰ خبرنگار
دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی کاراته ایران گفت: ۶۰ خبرنگار داخلی اخبار مسابقات بین‌المللی کاراته را به جهانیان مخابره می‌کنند.
سجاد خوبدل اظهار داشت: پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی کاراته ایران ـ ارومیه با استقبال با شکوه رسانه‌های داخلی و خارجی همراه است.
وی افزود: تعداد ۶۰ خبرنگار داخلی به جز خبرنگاران خارجی اخبار مسابقات را به جهان مخابره می‌کنند. وی با بیان اینکه همه زیرساخت‌های لازم برای اطلاع‌رسانی به طور کامل در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است، افزود: امیدواریم با اطلاع‌رسانی مناسب و میزبانی شایسته، قدرت و صلابت این دوره از مسابقات را به اثبات برسانیم.
دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی کاراته در ادامه از راه‌اندازی سایت رسمی این مسابقات به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به آدرس Karate-urmia.com خبر داد و تصریح کرد: این پایگاه تخصصی به سه زبان در امر اطلاع‌رسانی مسابقات فعال بوده و مخاطبان این سایت می‌توانند از آخرین اخبار، تصاویر و فیلم‌های مربوط به پنجمین دوره مسابقات بین المللی کاراته بهره‌مند شوند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


× 5 = سی