آغاز مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونا از اواسط آبان

آغاز مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونا از اواسط آبان

آراز آذربایجان – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن ایرانی کرونا مراحل آزمایش حیوانی را طی کرده و از اواسط آبان ماه امسال وارد مرحله آزمایش انسانی می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: شیوه ساخت واکسن کرونا را با سازمان جهانی بهداشت مطرح کرده‌ایم و در آینده نزدیک خبرهای خوبی در این خصوص خواهید شنید.
نمکی با اشاره به اینکه اواسط آبان ماه امسال واکسن کرونا به صورت آزمایش روی انسان انجام می‌گیرد، اضافه کرد: مراحل تست واکسن کرونا با ۴ یا ۵ گروه در کشور در حال دنبال شدن است.
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه واکسن ایرانی کرونا مراحل آزمایش حیوانی را طی کرده است، افزود: در حال حاضر ۳ گروه از ۵ گروه مورد آزمایش بر اساس استانداردهای اعلام شده جهانی در حال انجام اقدامات لازم هستند و تاکنون پیشرفت خوبی داشته‌اند.
نمکی خاطرنشان کرد: اگر ویروس کرونا دچار تغییرات بنیادین نشود و تغییر رفتار ندهد، امیدواریم در روزهای آینده بتوانیم با آزمایش واکسن وارد فاز جدیدی از مراحل درمانی کرونا شویم.
وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص مشکل تأمین انسولین برای بیماران دیابتی در کشور، عنوان کرد: در حال حاضر مشکلی برای تأمین انسولین نداریم و افراد متقاضی با کارت ملی می‌توانند مراجعه کرده و انسولین مورد نیاز را دریافت کنند.
نمکی با اشاره به اینکه امسال میزان انسولین بیشتر از سال‌های گذشته وارد کشور شده است، گفت: در حال حاضر نوع اول انسولین در کشور به میزان زیادی وجود دارد و کمبودی در این خصوص نداریم.
وی در پاسخ به سوالی در زمینه کمبود امکانات بیمارستانی در کشور و استان آذربایجان غربی در زمینه مداوای بیماران کرونایی، گفت: هیچ کم و کاستی در بخش بیمارستان و نیز تجهیزات و امکانات درمانی نداریم.
نمکی عدم همراهی و قانون‌شکنی از سوی برخی افراد در کشور در خصوص رعایت نکردن موارد بهداشتی را از مشکلات پیش روی مدیریت بیماری کرونا بیان و خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد هستیم با وجود هشدارهای فراوان افرادی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و یکی از عوامل این موضوع عدم برخورد قانونی با هنجارشکنان است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه گزارشات همه استان‌ها رصد می‌شود، گفت: متأسفانه شاهد آمارهای نگران کننده‌ای در زمینه شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی هستیم.
کمبود دستگاه ونیتلاتور در بیمارستان‌ها نداشته‌ایم
نمکی افزود: هیچ بیمار، هیچ قومی در هیچ استانی در پشت در بیمارستانها به دلیل کمبود تخت و دستگاه ونیتلاتور نداشته‌ایم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۹ ب.ظ

دیدگاه


+ 4 = هشت