معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي استان خبر داد

آغاز طرح بازرسی و نظارت بر سلامت نوروزی در آذربایجان غربی

آغاز طرح بازرسی  و نظارت بر  سلامت نوروزی  در آذربایجان غربی

گروه خبر: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی طرح تشدید بازرسی و نظارت برنامه مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی سال ۱۴۰۱ با اولویت مدیریت بیماری کووید_۱۹ از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه درآذربایجان‌غربی برگزار می شود.
به گزارش آراز آذربایجان دکتر احسان ریخته گر در خصوص نحوه اجرای طرح نوروزی اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی می باشد.
وی افزود: با توجه به ایجاد ایمنی نسبی به دنبال تزریق واکسن کرونا، امسال شاهد حضور مسافران نوروزی در استان زیبای آذربایجان‌غربی خواهیم بود و لازم است بازرسان سلامت محیط و کار فعال‌تر از قبل در این برنامه تشدید حضور داشته باشند.
ریخته گر اضافه کرد: آغاز برنامه تشدید بازرسی سلامت محیط و کار در ایام نوروز از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.
وی ادامه داد: در برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۱ بیش از ۳۵۰ نفر از بازرسان بهداشت محیط در قالب شست و هفت تیم بازرسی مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی و سطوح با اولویت نظارت بر مراکز، اماکن پرتردد، نظارت کنترل رفتارهای پرخطر در راستای مدیریت بیماری کووید-۱۹ گام برمی‌دارند.
محمدرضا آرمیون رییس گروه بهداشت محیط و حرفه ای آذربایجان غربی نیز ضمن تشکر از تلاش های شبانه روزی کارشناسان سلامت محیط و کار در طی دو سال در زمان درگیری با بیماری کرونا گفت: در حال حاضر که در حال فروکش کردن نسبی پیک ششم در جامعه هستیم لازم است بدانیم که ستون اصلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازرسان سلامت محیط و کار است.
وی در خصوص راهبردهای برنامه سلامت نوروزی به ارتقای وضعیت بهداشت محیطی در مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی به ویژه مراکز حساس ویژه و کنترل محصولات دخانی بویژه قلیان سراها اشاره کرد.
تشدید بازرسی و نظارت برنامه مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی سال ۱۴۰۱ با اولویت مدیریت بیماری کووید_۱۹در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی برگزار شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱:۰۵ ب.ظ

دیدگاه


+ هفت = 15