آغاز تردد کامیون‌ها از گمرک سرو در مرز ایران و ترکیه از اواخر شهریور

آغاز تردد کامیون‌ها از گمرک سرو در مرز ایران و ترکیه از اواخر شهریور

گروه خبر: ناظر گمرکات آذربایجان غربی از آغاز تردد کامیون‌ها از گمرک رسمی سرو در مرز ایران و ترکیه از اواخر شهریورماه سال جاری خبر داد.
میر هاشم سید احمدی در گفت‌وگوی اختصاصی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی گمرک سرو توسط ایران، افزود: کشور ترکیه نیز در حال اجرای طرح‌های ساماندهی و بهسازی گمرک اسن دره در خاک کشور خود بوده که در صورت اتمام و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم تا آخر شهریور ماه سال جاری مشکل عدم تردد کامیون از این مرز نیز رفع و شاهد تردد کامیون‌های باری از این مرز نیز باشیم.
وی با انتقاد از نبود زیرساخت‌های لازم در گمرک رسمی رازی خوی در مرز ایران و ترکیه، ادامه داد: متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت‌ها و عدم احداث پل‌های ارتباطی در مسیر تردد این مرز هم اکنون عبور و مرور کامیون از این مرز رسمی امکان پذیر نبوده و وانت‌ها از این مرز تردد می‌کنند.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی ضمن تاکید بر لزوم تسریع در انجام امورات در مرز ایران و ترکیه به عنوان یکی از نیازهای ضروری برای توسعه مبادلات تجاری اعلام کرد: اراده جدی مسئولان ایران و ترکیه به خصوص مقامات اقتصادی دو کشور در مورد بهبود مناسبات تجاری حتی می‌تواند امکان دستیابی مبادلات تجاری بالاتر از میزان پیش‌بینی شده را فراهم کند.
سید احمدی عنوان کرد: گمرک بازرگان اولین بزرگ‌ترین مرزی زمینی و مرز سرو – اسن‌دره که دومین مرز و رازی _کاپی کوی را سومین مرز مشترک ایران و ترکیه بوده که با انجام اقداماتی ازجمله احداث مسیرهای مناسب و تجهیز گمرکات به امکانات و ابزارهای مدرن گام مهمی در بهبود مناسبات تجاری دو کشور محسوب می‌شود. وی افزایش حجم ترانزیت خارجی، انجام تشریفات گمرکی محصولات صادراتی از گمرکات آذربایجان غربی به ویژه بازرگان و تمرچین را از جمله دلایل اصلی ایجاد صف‌های طولانی کامیون‌ها در این مرز دانست و یادآور شد: تسریع در امور گمرکی، افزایش تعداد پذیرش کامیون‌ها در مرز، هماهنگ کردن ساعات کاری بین گمرکات دو طرف، رفع مشکل نرم افزاری سیستم‌های گمرکی با هدف به حداقل رساندن صف‌های طولانی کامیون‌ها بین گمرکات ایران و ترکیه اجرایی می‌شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


+ پنج = 10