نماينده ولي فقيه درنماز جمعه روز قدس اروميه :

آزادسازی قبله مسلمین بر تمام مسلمانان واجب است

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مبارزه با رژیم صهیونیستی بر تمام مسلمانان واجب است.
به گزارش آرازآذربایجان، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادسازی قبله مسلمین وظیفه شرعی بوده و بر تمام مسلمان واجب است افزود: نگاه امام (ره) و تدابیر ایشان به روز قدس با انوار الهی بوده و هرروز بیشتر از گذشته برکتش برای مردم روشن می‌شود
وی ادامه داد: رهبری فرمودند دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی از لحاظ فکری قابل قبول نیستند. برای اصلاح این وضعیت باید نسبت به بهبود جریان فکری و تربیت دانشجویان بر اساس سبک زندگی اسلامی و علم نافع اقدام شود.
امام جمعه ارومیه با بیان اینکه باید دانشجویان و اساتید وارد مشکلات داخل جامعه شوند و نقاط کور اقتصادی و افزایش بهره‌وری با همت دانشجویان عملی شود ادامه داد: مسئولان دانشگاه و وزرای علوم و بهداشت باید به طور جدی وارد موضوعات شوند. نباید در داخل دانشگاه‌ها محصور شویم، باید وارد بطن جامعه شویم و مشکلات جامعه به دست اساتید دانشگاه اصلاح شود.
حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه: شورای عالی انقلاب فرهنگی کجای کار است؟ چرا جلسات این شورا تشکیل نمی‌شود یا با تأخیر برگزار می‌شود؟ اضافه کرد: دانشجو هم باید عالم و هم متقی باشد. وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل جلسه نمی‌دهد چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟
وی، خاطرنشان کرد: این مطالبه مردم است که باید مسئولان مرتبط با دانشگاه وارد کار شوند. چرا هر جا با کمبود بودجه مواجه می‌شوند اولین محل مدنظر برای کسر و قطع بودجه محیط‌ها و برنامه‌های فرهنگی است؟
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان و مدیران باید پاسخگو باشند که به کدام قشر میدان می‌دهند؟ اساتید حزب‌اللهی و انقلابی چه جایی در دانشگاه‌ها دارند؟ افزود: مذاکره با آمریکا مفهومی ندارد و بر اساس بیانات رهبری ممنوع است. آن‌ها فشار می‌آورند تا اثرات آن را بررسی کنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲:۳۷ ب.ظ

دیدگاه


پنج + = 11