وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

آرامگاهی در شأن شمس تبریزی در خوی ساخته می شود

آرامگاهی در شأن شمس تبریزی در خوی ساخته می شود

گروه خبر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهر خوی نگین فرهنگی شهرهای ایران است.
به گزارش آراز آذربایجان،محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با نماینده خوی و چایپاره در مجلس با اشاره جایگاه تمدنی و فرهنگی و قدمت تاریخی شهر خوی گفت: خوی خاستگاه علما ،عرفا ،مفاخر و اندیشمندان و هنرمندان و شخصیت های تراز اول و بین المللی است.
وی با بیان اینکه تلاش های نماینده مردم وی برای اعتلای فرهنگ و هنر و اقتصاد و تاریخ خوی ستودنی است، تصریح کرد: در کنار نماینده و مردم و هنرمندان و دلسوزان خوی برای توسعه و اعتلای جایگاه این شهر ارزشمند تاریخی و فرهنگی هستیم.وی در پاسخ به درخواست نماینده مردم خوی برای ساخت بارگاه شمس تصریح کرد: با تمامی توان کمک خواهیم کرد که این بارگاهی در شان جایگاه شمس تبریزی و با شکوه هر چه تمامتر احداث شود.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص درخواست نماینده برای بهسازی و بازسازی مجتمع فرهنگی اداره ارشاد خوی هم اظهار کرد: این مجتمع برای پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری هنرمندان و بهره مندی مردم بهسازی و بازسازی خواهد شد.
عادل نجف زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نیز در این در دیدار اظهار کرد : با توجه به وجود مقبره شمس و پوریای ولی و تاریخ و تمدن و کهن چندین هزار ساله شهر خوی ضرورت دارد این شهر به مرکز فرهنگی و ارتباطی کشور با سایر کشورها تبدیل شود.
وی با بیان اینکه مردم کل کشور و مردم جهان دوست دارند که بارگاه شمس در خوی با زیبایی و شکوه هر چه تمامتر ساخته شود تصریح کرد :درست است که مقبره شمس در خوی است لیکن عرفان و اندیشه شمس در درون قلب های کل مردم جهان جای گرفته و برای ارزش گذاشتن به این عشق بی انتها باید زیر ساخت های فرهنگی و گردشگری شهر خوی و مقبره شمس با سرعت هر چه بیشتر ساخته و برای میزبانی مردم جهان آماده باشند.
نماینده مردم خوی و چایپاره با اشاره به کارهای انجام شده برای معرفی شمس اظهار کرد : این اقدامات کافی نیست و باید یک جشنواره ملی و بین المللی در حد نام و شان شمس و مولانا در خوی برگزار شود و خود وزیر ارشاد هم در این جشنواره بین المللی حضور پیدا کند.
نجف زاده با بیان اینکه شهر خوی و فرهنگ آنرا با زیبایی و شکوه هر چه تمامتر می سازیم تصریح کرد : خوی هنرمندان و چهره های نامداری در سراسر کشور و جهان دارد که حاضرند برای توسعه این سرزمین از جان بها پرداخت کنند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱ ب.ظ

دیدگاه


سه × 9 =