معاون رئيس جمهوردراروميه:

آرامش و ثبات نسبی در اقتصاد کشور باید فراهم شود

آرامش و ثبات نسبی در اقتصاد کشور باید فراهم شود

گروه خبر:معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم از دو رقمی بودن تورم در رنج هستند، گفت: آرامش و ثبات نسبی در اقتصاد کشور باید فراهم شود، می‌طلبد بیش از این برای رفع مشکلات اقتصادی اهتمام صورت گیرد.
به گزارش آرازآذربایجان، شهیندخت مولاوردی در شورای اداری استان که در سالن آمفی تئاتر استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق یافتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همت کنند.
وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری مفاهیم مربوط به اقتصاد مقاومتی را بارها مورد تاکید قرار داده‌اند، یادآوری کرد: این قبیل سیاست‌ها به هیچ عنوان منحصر در دوران تحریم‌های اقتصادی نبوده و همواره باید بر روی اجرای آنها تاکید شود.
این مسئول بر ضرورت مقام‌سازی اقتصاد کشور و همچنین خارج شدن از شرایط تک محصولی تاکید کرد، گفت: هم اکنون در نیمه راه تحقق چشم‌انداز ۲۰ ساله کشورمان قرار گرفته‌ایم، پس برای تحقق اهداف بلند آن باید تلاش شود.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با اظهار اینکه طبق چشم‌انداز ۲۰ ساله باید به رشد اقتصادی ۸ درصد دست پیدا کنیم، اضافه کرد بنابراین برای تحقق یافتن این موضوع باید از ظرفیت‌های نهفته بین آحاد مردم اعم از زنان و مردان استفاده شود.
مولاوردی با بیان اینکه بانوان ضمن انجام وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی در جامعه می‌توانند در نقش مادری، همسری و فرزندی خود به بهترین شکل ایفای نقش کنند، گفت زنان جامعه ما اغلب دارای تحصیلات عالی بوده و توانمند هستند.
این مسئول با بیان اینکه برای افزایش قدرت خرید مردم، کاهش رکود اقتصادی، آرامش و ثبات همه‌جانبه دولت گام برمی‌دارد
وی اضافه کرد: آرامش و ثبات نسبی در اقتصاد کشور باید فراهم شود، و می‌طلبد بیش از این برای رفع مشکلات اقتصادی اهتمام شود.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه در ارتباط با تورم، کشور وضعیت قابل قبولی ندارد، یادآوری کرد: متاسفانه ایران در سراسر دنیا یکی از پنج کشوری است که مردم آن از دو رقمی بودن تورم در رنج هستند.
وی حمایت از تولید بومی و صنایع داخلی_تلاش برای تحقق یافتن سیاست‌های تعریف شده در زمینه اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان بودن برون‌نگر و درون‌زا بودن اموری لازم و ضروری دانست، خاطرنشان کرد: مسئولان این موارد را باید مورد توجه قرار دهند.
مولاوردی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر در شرایط کنونی و به دنبال توسعه روابط با کشورهای خارجی باید راه را برای ورود تکنولوژی و دانش فنی بگشاییم، نباید این تصور ایجاد شود که کشور درب‌های خود را به سوی تولیدات و کالاهای خارجی گشوده است.
*اعتبارات با رعایت عدالت جنسیتی باید توزیع شود
مشاور امور زنان وزیر کشور گفت: اعتبارات با رعایت عدالت جنسیتی باید در جامعه و بین بخش‌های مختلف توزیع شود. فهیمه فرهمندپور در این جلسه ، اظهار داشت: باید اعتبارات و منابع مالی با رعایت عدالت جنسیتی در بخش‌های مختلف توزیع شود.
وی با اشاره به اینکه برای این مجموعه در زمینه‌های گوناگون و در راستای پاسخگویی به مطالبات و مشکلات بانوان ماموریت‌های مختلف تدوین شده است، افزود: باید دستگاه‌های اجرایی استان‌ها برای رفع این مسائل و دغدغه‌ها همکاری کنند.
این مسئول با بیان اینکه فعالان حوزه زنان در دستگاه‌های اجرایی مختلف در همه استان‌ها مشکل کمبود اعتبارات و منابع مالی را مطرح کردند، اضافه کرد: مسئولان در سفرهای استانی مسائل مالی را بیشتر مطرح می‌کنند.
مشاور امور زنان وزیر کشور خاطرنشان کرد: پرداختن به مقوله‌های مرتبط با این حوزه و مسائل بانوان مانند سلامت، بهداشت، غنی‌سازی اوقات فراغت، رشد فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در گروی تامین منابع مالی است.
وی خاطرنشان کرد: اعتبارات و منابع مالی که بین دستگاه‌های اجرایی مختلف برای انجام ماموریت‌ها و وظایف تزریق می‌شود، به هیچ عنوان مختص و ویژه جامعه مردان کشورمان نیست، اما در یک سیر تاریخی برای خدمت‌رسانی به زنان و مردان شکاف به وجود آمده است.
این مسئول تصریح کرد: در اثر یک سری سوءمدیریت‌های تاریخی خدمت‌رسانی به بانوان در زمینه‌های گوناگون مانند بهداشت درمان، سلامت، ورزش و اشتغال مغفول مانده است، که باید برای اصلاح این روند تلاش شود.
مشاور امور زنان وزیر کشور ضمن ابراز تاسف به طرح کردن یک مثال بسنده کرد و گفت: به عنوان نمونه سرانه فضای ورزشی جامعه بانوان کشورمان کمتر از آقایان است، که باید برای بهسازی خدمت‌‌رسانی در این ارتباط تدابیر لازم اتخاذ شود.فرهمندپور بر ضرورت به کار گرفتن راهکار همچنین ساز و کارهای مناسب جهت رفع این فاصله‌ و شکاف‌ها تاکید و تصریح کرد فرآیند خدمت‌رسانی به آحاد جامعه اعم از زنان و مردان باید به طور دقیق توسط مسئولان رصد شود.
این مسئول متذکر شد: اعتبارات و منابع مالی موجود باید به نحو عادلانه و مناسب با معیارهای عدالت جنسیتی در شئون مختلف جامعه اسلامی تزریق شده و برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌های گوناگون هزینه شود.
*سامان‌دهی بیمارستان زنان ارومیه یکی از مطالبات جدی مردم است
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سامان‌دهی بیمارستان زنان ارومیه یکی از مهم‌ترین مطالبات اقشار مختلف مردم است.
قربانعلی سعادت نیز در همین جلسه ، اظهار داشت: سامان‌دهی بیمارستان کوثر ویژه بانوان ارومیه امری لازم است.
وی ضمن ابراز تاسف از این موضوع که بیمارستان مورد اشاره وضعیت چندان مطلوبی ندارد، خاطرنشان کرد: حتی بانوان در راهروهای این مرکز درمانی بستری شده‌اند، تا اینکه اطبا به آنها رسیدگی کنند.
این مسئول سامان‌دهی بیمارستان مورد اشاره را یکی از مهم‌ترین مطالبات نه‌تنها جامعه زنان بلکه همه مردم از مسئولان و مقامات عالی‌رتبه عنوان و خاطرنشان کرد: باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.
استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: با هدف رفع این سری مشکلات راهکارهایی با همراهی مسئولان استانی به تصویب رسید، که نتیجه‌بخش نشده و علیه استانداری طرح شکایت شده است.
سعادت در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار اینکه آئین زیارت اربعین حسینی را پیش‌رو داریم، خاطرنشان کرد: استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان در این ارتباط ستاد تشکیل داده‌اند.
وی با اظهار اینکه برای فعالیت در زمینه تعیین وظایف بین دستگاه‌‌های اجرایی مختلف استان‌های شمال غرب کشور گام برداشته شده است، یادآوری کرد: همچنین برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این زمینه شماره حساب اعلام شده است.این مسئول با اظهار اینکه سیاست‌های دولت در زمینه‌های مختلف به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است خاطرنشان کرد: در راستای جامه عمل پوشاندن به این موارد به صورت منسجم و یکپارچه تلاش می‌‌شود.
استاندار آذربایجان‌غربی ضمن ابراز تاسف از این موضوع که حدود ۴۰ هزار نفر بیکار فارغ‌التحصیل دانشگاهی اعم از لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا در استان وجود دارد، گفت: به رغم اینکه نیروهای جوان، خوب و توانمند داریم، اما آمار بیکاری در استان بالا است.
*۳ درصد اعتبارات و تولید ناخالص ملی به حوزه پژوهش اختصاص یابد
معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت پرداختن به مقوله پژوهش تأکید کرد و گفت: ۳ درصد اعتبارات و تولید ناخالص ملی باید به حوزه پژوهش اختصاص یابد.
همچنین نادر صفرزاده دراین ، اظهار داشت کمک‌ها و هدایای مردمی از آذربایجان غربی به دست مدافعان و خادمان حضرت زینب (س) رسانده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه استان‌های آذری‌زبان کشورمان طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پشتیبان‌ یکی از لشکرهای مشخص هستند افزود: در این ارتباط برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته و با همراهی مردم اقدام می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت پرداختن به مقوله پژوهش تأکید و تصریح کرد: این موضوع توسط رهبر معظم انقلاب هم به طور جدی مورد تأکید قرار گرفته است.
این مسئول با اظهار از اینکه متأسفانه فعالیت‌های مربوط به حوزه پژوهش در طول سال گذشته توسط مسئولان و فعالان این عرصه مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: حداقل ۳ درصد اعتبارات و تولید ناخالص ملی باید به این حوزه اختصاص یابد.
وی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن هفته پژوهش قرار گرفته‌ایم، یادآوری کرد: در این ارتباط همایش‌ها و سلسله جلسات با حضور مهمانان کشوری و استان برگزار خواهد شد، که از سازمان‌های مختلف انتظار همکاری وجود دارد.صفرزاده به همکاری سازنده و موثر مسئولان سازمان صدا و سیمای آذربایجان غربی در همایش‌های سراسری اشاره و خاطرنشان کرد در این صورت آحاد مردم در جریان مسائل مشکلات و ظرفیت‌های استان قرار می‌گیرند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت تشریح موانع مشکلات توسعه‌ای همچنین تبیین اقدامات صورت گرفته در زمینه‌های مختلف تأکید و تصریح کرد: در این باره باید کار علمی و مفید انجام گیرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


هشت + = 16