آرامش در بازار مرغ آذربایجان غربی برقرار شد

آرامش در بازار مرغ آذربایجان غربی برقرار شد

گروه خبر: مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: آرامش در بازار مرغ استان برقرار و عرضه و تقاضا نیز متعادل شده است. به گزارزش آراز آذربایجان، غلامرضا بابایی افزود: در این بحران تقاضا با اینکه تمام دستورالعمل‌های لازم از تولید تا مرحله توزیع رعایت شدند، ولی تقاضای کاذب وجود داشت.
وی بیان کرد: حداکثر تقاضای روزانه ۲۱۰ تن بود ولی ۲۸۰ تا ۳۰۰ تن نیز روزانه توزیع مرغ در استان انجام می شد و روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین ۵۸۰ تن نیز توزیع مرغ در استان انجام شد که طبیعی بود چرا که به علت سیزده بدر تقاضا افزایش می یابد.مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: تقاضای استانهای همجوار و تهران موجب شده بود که مرغ با انواع اقسام روش ها به آذربایجان شرقی برود و کشفیات بسیاری هم در این زمینه انجام شد ولی این تب خرید هم اکنون کاهش یافته است.وی بیان کرد: هم اکنون در مراکز عمده فروش مرغ ارومیه به قیمت ۲۴۰ هزار و مرغ شهرستان به قیمت ۲۳۰ هزار ریال است و فروشندگان نگران انقضای تاریخ مصرف مرغ های خود هستند.
بابایی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت روال نظارتی را از کشتارگاه تا مراکز عرضه انجام می دهد و بین ۲۱۰ تا ۲۵۰ تن مرغ روزانه توزیع می شود هر چند که بسته به عرضه مرغداری ها از نوسان برخوردار است.
وی افزود: آذربایجان غربی قطب تولید مرغ کشور بوده و رتبه هشتم کشوری را در این زمینه داراست و ۶ زنجیره تولید بزرگ در استان وجود دارد که صفر تا صد موضوع توسط زنجیره ها مدیریت می شود.
از اسفند ماه ۱۳۹۹ کمبود مرغ و افزایش قیمت آن در سطح استان روی داد که این امر موجب نگرانی مردم و تشکیل صفهای طویل برای خرید شد؛ این درحالیست که آذربایجان غربی خود دارای بیش از ۷۵۰ واحد مرغداری اعم از مرغ اجداد، تخم‌گذار و گوشتی است.از هفته جاری تب خرید مرغ در این استان فروکش کرده است و شهروندان تمایلی به خرید ندارند.آذربایجان غربی دارای سه میلیون و ۳۶۵ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار نفر شامل ۶۲٫۷ درصد در مناطق شهری ساکن هستند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۷:۲۶ ب.ظ

دیدگاه


چهار − 3 =