رئیس مرکز مطالعات اقوام آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی پایتخت اقوام و ادیان در ایران است

آذربایجان غربی پایتخت اقوام و ادیان در ایران است

آرازآذربایجان-رئیس مرکز مطالعات اقوام آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی پایتخت اقوام و ادیان در ایران است.
سید محمد صالحی در نشست خبری نخستین نشست علمی تخصصی فرهنگ تعایش و گفت و گو افزود: آذربایجان غربی رنگین کمان تنوع اقوام و ادیان در کشور و پایتخت اقوام و ادیان است ولی با این وجود دانشگاهی در این خصوص در استان ما تاسیس نشده است.
صالحی گفت:مرکز مطالعات اقوام وادیان دراسفند ۹۵ در دانشگاه ارومیه به تصویب هئیت امنای دانشگاه رسید و در ابان ماه به صورت رسمی با برگزاری اولین نشست درباره جایگاه ادیان و اقوام افتتاح شد و امسال رسالتی علمی درباره مطالعات ادیان و پیروان مذاهب به خود گرفته است.
وی اظهار کرد: دغدغه این مرکز این است که همه مطالعات انجام شده در زمینه ادیان و اقوام مکتوب شود تا بروز و ظهور اجتماعی پیدا کرده و مسئولین با دغدغه های این حوزه بیشتر آشنا شود که نمونه آن می توان به تاسیس دانشگاه ادیان و مذاهب اشاره کرد.
رئیس مرکز مطالعات آذربایجان غربی به تاثیر اینگونه همایش ها و نشست ها در توسعه استان اشاره کرد و تصریح کرد: تلاش داریم هر سال با هماهنگی همه ارگان ها در سطح ملی و بین المللی این همایش را برگزار کنیم که این کار باعث افزایش گردشگری دینی، استفاده از ظرفیت های دینی، آثار باستانی و گسترش روابط بین المللی می شود.
صالحی در ادامه به اهداف این نشست تاکید کرد و افزود: از اهداف مهم این نشست می توان به آسیب شناسی موضوع وحدت ،تبیین فرهنگ تسالم و گفت و گو در اسلام،بررسی مولفه های خشونت،معرفی ارومیه بعنوان پایتخت اقوام و نماد همزیستی پیروان ادیان و مذاهب،گسترش روابط بین المللی با استفاد از ظرفیت های گردشگری دینی اشاره کرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


هشت × 6 =