آذربایجان غربی دروازه ورود ایران به بازارهای جهانی است

آذربایجان غربی دروازه ورود ایران به بازارهای جهانی است

آراز آذربایجان – سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه گفت: استان آذربایجان غربی تنها استان هم مرز ایران با ترکیه و دروازه ورود کشور به بازارهای جهانی است.
به گزارش خبرنگار مهر، سجاد سلطان زاده ظهر یکشنبه در نشست بررسی ظرفیت‌های توسعه روابط آذربایجان غربی و استان‌های شرق ترکیه با اشاره به همسایگی استان آذربایجان غربی با ۴ استان ترکیه گفت: این ظرفیت فرصت بسیار خوبی برای توسعه همه جانبه همکاری‌های آذربایجان غربی با استان‌های شرقی کشور ترکیه است.
وی با بیان اینکه هرکدام از استان‌های شرقی ترکیه ظرفیت‌های منحصر به فردی دارند، اضافه کرد: دروازه‌های ترکیه به سمت ایران دروازه‌های این کشور به سمت آسیا هستند که این ظرفیت در اختیار آذربایجان غربی است، تا با بهره مندی از محورهای مواصلاتی و ایران را در رسیدن به اهداف مشترک تجاری کمک کند.
سرکنسول کشورمان در ارزروم، استان وان ترکیه را به عنوان مرکز توسعه تجاری شرق و ارزروم را به عنوان کانون منطقه شرق ترکیه اعلام و تصریح کرد: در حال هر سه مرز و پایانه رازی، سرو و بازرگان برای توسعه تجارت مرزی و ترانزیت مورد توجه طرف ترک هست که این یک فرصت طلایی برای توسعه تعاملات محلی و منطقه‌ای آذربایجان غربی با شرق ترکیه و کمک به اهداف تجاری دو کشور در دستیابی به سقف تجارت ۳۰ میلیارد دلار است.
با هدف بررسی ظرفیت‌های توسعه روابط آذربایجان غربی با استان‌های شرقی ترکیه، نشست مشترک و سه جانبه سرکنسول ایران در ارزروم، رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و ترکیه و فرماندار خوی برگزار شد.
در پایان این نشست مقرر شد نشست منطقه‌ای تجار و بازرگانان دو طرف و استانداران استان‌های شرقی ترکیه و آذربایجان غربی در آینده‌ای نزدیک در خوی برگزار شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۳:۰۱ ب.ظ

دیدگاه


5 − = هیچ