- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

آذربایجان غربی، صاحب بزرگترین ظرفیت سردخانه‌ای کشور

Posted By admin On اسفند ۲۶, ۱۳۹۹ @ ۱۱:۴۱ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آراز آذربایجان- رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی بزرگترین ظرفیت سردخانه‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.
رسول جلیلی افزود: آذربایجان غربی به دلیل تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن در سال قطب اول تولید این محصول به شمار می رود این امر ضرورت ایجاد واحدهای مرتبط و فرآوری در این حوزه را دوچندان می کند.
وی با بیان اینکه امسال زیرساخت های لازم برای توسعه و ایجاد واحدهای فرآوری، سردخانه ای و … در دستور کار ویژه قرار گرفته است، گفت:وجود ۴۰۰ سردخانه موجب شده آذربایجان غربی عنوان بزرگترین ظرفیت سردخانه‌ای کشور را یدک بکشد هر چند باید از این ظرفیت برای رشد و توسعه صنعت بسته بندی میوه در راستای ارزش افزوده بیشتر در بخش کشاورزی بهره برد.
جلیلی اظهار کرد: ظرفیت ذخیره سازی و نگهداری میوه تازه در سردخانه های موجود این بخش در استان، نزدیک به یک میلیون تن است که باید برای بهره مندی از این ظرفیت، از تکنولوژی های نوین استفاده کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص ظرفیت سردخانه ای استان با بیان اینکه برای ایفای نقش برجسته‌تر این ظرفیت در چرخه توسعه بخش کشاورزی نیازمند یک برنامه منسجم هستیم، اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰۰ واحد سردخانه ای در استان در حال فعالیت است که رقمی بسیار با اهمیت به شمار می‌رود و رکورد دار در این زمینه در سطح کشور هستیم.
جلیلی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی از سردخانه هایی که دارای پروانه بهره برداری بوده و آماده ایجاد واحد بسته بندی و سورتینگ میوه در جوار سردخانه هستند با صدور مجوز توسعه ومعرفی به بانک کشاورزی برای بهره مندی از تسهیلات اعتباری حمایت می کند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%8c-%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b8%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%b3/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.