آذربایجان غربی ۲۵۰ هزار بی سواد دارد

آذربایجان غربی ۲۵۰ هزار بی سواد دارد

گروه خبر: مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: این استان، ۲۵۰ هزار نفر بی سواد دارد.
هوشنگ عطاپور در جلسه ای با موضوع ریشه کنی بی سوادی در آذربایجان غربی که با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد افزود: از این تعداد، باید سالانه ۵۰ هزار نفر با دستور ویژه استاندار آذربایجان غربی باسواد شوند و این امر نیازمند همکاری تمامی نهادهای مسئول و اهتمام ویژه آنهاست.
وی اضافه کرد: در حال حاضر اولویت سوادآموزی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال هستند که برای باسواد کردن آنها تمامی ظرفیت ها، منابع و امکانات لازم از سوی دستگاههای اجرایی مورد استفاده قرار گرفته و با هدایت اداره کل آموزش و پرورش مورد نیاز است.
وی، نرخ باسوادی را از جمله شاخص های توسعه اجتماعی جوامع عنوان کرد و ادامه داد: بالا بودن نرخ جمعیت بی سواد به عنوان یک شاخص منفی در کاهش معدل توسعه تاثیرگذار است و باید در راستای کاهش نرخ بی سوادی در راستای ارتقای شاخص های توسعه ای استان گامهای اساسی برداریم.
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: متاسفانه این استان، جزء پنج استان با نرخ بی سوادی بالا در کشور است که این رقم را باید اصلاح کنیم.
عطاپور افزود: آذربایجان غربی در خصوص شاخصهای اجتماعی از مناطق محروم کشور محسوب می شود که باید برای محرومیت زدایی و توسعه اجتماعی آن بودجه و اعتبارات ویژه ای اختصاص یابد.وی ادامه داد: بعد از شناسایی و آموزش بی سوادان نیز باید برنامه ریزی لازم برای تثبیت و تحکیم و استمرار سوادآموزی برای این افراد در کلاسها انجام شود.
در این جلسه حاضران، نظرات خود را در خصوص چگونگی شناسایی و آموزش بی سوادان ارائه کردند.به گفته مسئولان، آذربایجان غربی در شاخص های حوزه سوادآموزی و آموزش و پرورش شاخص های مناسبی ندارد و باید گامهای اساسی برای بهبود این شاخص ها برداشته شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


× 5 = سی پنج