نماينده مردم اروميه در مجلس:

آذربایجان غربی هنوز در مقابله با گروهک های تروریستی شهید می دهد

آذربایجان غربی هنوز در مقابله با گروهک های تروریستی شهید می دهد

گروه خبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آذربایجان¬غربی هنوز برای حفظ امنیت در مقابله با گروهک¬های تروریستی شهید می دهد گفت: حفظ امنیت هزینه دارد، علیرغم اینکه دولت بودجه دفاعی کشور را کاهش داده ولی ما به عنوان نمایندگان مجلس و همچنین در کمیسیون تلفیق تلاش خواهیم کرد که این رقم افزایش و یا به نحوی جبران شود.
به گزارش آرازآذربایجان ، روح الله حضرت پور؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش بودجه دفاعی در لایحه بودحه ۹۹ با تاکید بر اینکه بودجه دفاعی از اهمیت بیشتری نسبت به سایر بودجه ها برخوردار است، گفت: بنده نماینده شهر و استانی هستم که با سه کشور مرز مشترک دارد، برقراری امنیت در کشوری که دشمنان همیشه درصدد ضربه زدن به آن هستند باید جدی گرفته شود. دولت به جای افزایش بودجه دفاعی، آن را کاهش داده که این امر سبب تعجب ما شده است.
تحقق این موضوع که بودجه دفاعی را کاهش دهیم و انتظار عملکرد بهتر و امنیت بالا به ویژه در مرزهای خود داشته باشیم بیهوده است
وی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی بهتر و ویژه، رفاه نیروهای نظامی، انتظامی و رفاهی را جدی تر پیش ببریم. دولت با کاهش بودجه دفاعی در واقع رفاه نیروهای نظامی را کم اهمیت دانسته است. تحقق این موضوع که بودجه دفاعی را کاهش دهیم و انتظار عملکرد بهتر و امنیت بالا به ویژه در مرزهای خود داشته باشیم بیهوده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مرزهای استان آذربایجان غربی گروهک های تروریستی که همیشه درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند فعالیت می کنند و استان ما، جزو استانهایی است که برای حفظ امنیت در مقابله با اشرار، متجاوزین و گروهک های تروریستی شهید می دهد.
وی عنوان کرد: کشور ما به دلیل اهمیت استراتژیکی دشمنان زیادی دارد و همین امر سبب شده که گروهک های تروریستی با حمایت تجهیزاتی از سوی آمریکا و عربستان سعی در ایجاد ناامنی در مرزهای ما داشته باشند پس ما نیز نباید این فرصت را به دشمنان دهیم تا بخواهند چشم طمع به کشورمان داشته باشند.
حضرت پور عملکرد دولت را ناموفق ارزیابی کرد و افزود: حفظ امنیت هزینه دارد، علیرغم اینکه دولت بودجه دفاعی کشور را کاهش داده ولی ما به عنوان نمایندگان مجلس و همچنین در کمیسیون تلفیق تلاش خواهیم کرد که این رقم افزایش و یا به نحوی جبران شود.
گفتنی است؛ جزئیات لایحه بودجه سال آینده نشان می‌دهد که اعتبارات امور دفاعی و امنیتی شامل سه فصل دفاع، فصل حفظ نظم و امنیت عمومی و فصل تحقیق و توسعه در امور دفاعی و امنیتی به طور کلی از ۷۰ هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان مصوب در سال ۹۸‌ برای سال ۹۹ به میزان ۶۹ هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان کاهش یافته که در مجموع ۱۲۵۶ میلیارد تومان کاهش داشته است./

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۳۷ ب.ظ

دیدگاه


چهار + 5 =