رييس هيات کونگ فو و هنرهاي رزمي استان:

آذربایجان غربی نایب قهرمان مسابقات نیوکونگ فو بزرگسالان کشور شد

آذربایجان غربی نایب قهرمان مسابقات نیوکونگ فو بزرگسالان کشور شد

گروه خبر: رییس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی آذربایجان غربی گفت: تیم بزرگسالان استان با کسب ۳۱ امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی مسابقات کشور ایستاد.
به گزارش آرازآذربایجان ، یوسف بیداردل افزود: این دوره از مسابقات در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان به میزبانی شهرستان بابل در استان مازندران برگزار شد.
وی بیان کرد: در بخش جوانان این دوره از مسابقات، آذربایجان غربی با ۴۶ امتیاز مقام اول را کسب کرد، فارس با ۳۵ امتیاز دوم شد و کردستان هم با ۱۹ امتیاز به مقام سوم رسید.
وی ادامه داد: در بخش بزرگسالان نیز مازندران با کسب ۳۲ امتیاز بر سکوی نخست ایستاد و ایلام با ۲۴ امتیاز در جایگاه سوم جای گرفت.رییس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی آذربایجان غربی گفت: سومین دوره مسابقات نیو کونگ فو به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور ۲۰۸ ورزشکار از ۱۷ استان در قالب ۱۹ تیم در سالن سردار سجودی بابل برگزار شد.دکتربیداردل اضافه کرد: هدایت تیم نیوکونگ فو آذربایجان غربی را جمال عبدالله پور بر عهده داشت و عباس پورحسن سرپرست تیم بود.رشته ورزشی رزمی نیوکونگ فو از سبک های مستقل رشته رزمی کونگ فو به شمار می رود که هنرجو با اتکا به سرعت و انعطاف پذیری عضلات بدن به رقابت با حریفان می پردازد.
آذر سال جاری نیز ۲ دختر ورزشکار استان به نام های رویا منصوری و رها مولایی ۲مدال برنز از مسابقات قهرمانی بزرگسالان کونگ فو کشور به میزبانی سنندج کسب کردند و به اردوی تیم ملی دعوت شدند.آبان امسال نیز میلاد عبادی کونگ فوکار وزن منهای ۷۳کیلوگرم اهل ارومیه، مدال برنز مسابقات انتخابی و قهرمانی ایران را کسب کرد و به اردوی تیم ملی دعوت شد. این ورزشکار جوان با کسب مقام سوم مسابقات به اردوی تیم ملی کونگ فو توآ دعوت شد تا شانس خود را برای عضویت در تیم ملی ایران و شرکت در سومین دوره مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ازبکستان امتحان کند.پیشتر نیز چهار ورزشکار استان به نام های مریم جلیل پور، عباس پورحسن، ناصر ناصری و علی نمدیان به اردوی تیم ملی گونگ فو دعوت شدند.شهریور ۱۳۹۵ تیم کونگ فوی جوانان آذربایجان غربی مقام نایب قهرمانی ایران را با سه طلا، یک نقره و ۲ برنز کسب کرد.
اوایل بهمن سال ۱۳۹۴ نیز حسن علیزاده کونگ فو کار ملی پوش آذربایجان غربی در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم مدال طلای قهرمانی آسیا را برای کشورمان به ارمغان آورد. عباس پورحسن یکی دیگر از ملی پوشان استان است که در آذر سال ۱۳۹۳ موفق شد با کسب مقام سومی، مدال برنز مسابقات جهانی روسیه را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد. پورحسن بیش از ۱۵ مقام قهرمانی کشور و یک نایب قهرمانی لیگ دسته یک ایران را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده و از سال ۱۳۹۰عضو ثابت تیم ملی ایران در اوزان منفی ۸۵ و ۸۸ کیلوگرم است. این ورزشکار در سال ۱۳۹۱ بهترین کونگ فو کار ایران معرفی شد و از سوی فدراسیون مربوطه مورد تجلیل قرار گرفت.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


+ 3 = پنج