آذربایجان غربی قطب گیاهان دارویی در کشور

آذربایجان غربی قطب گیاهان دارویی در کشور

گروه خبر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی به لحاظ تولید انواع محصولات باغی و تنوع تولید انواع گیاهان دارویی و کوهی از قطب های کشاورزی کشور است.
به گزارش آراز آذربایجان، اکبر کرامتی در جریان بازدید از کارخانه دانش بنیان تولید دستگاه‌های خشک کن انواع محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی در ارومیه اظهار کرد: توجه به دانش بومی و اتکا به کارشناسان و تولیدکنندگان داخلی جهت تولید انواع دستگاه‌های فراوری در صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی برای تأمین امنیت غذایی در سال جهش ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه توسعه صنایع فرآوری، تبدیلی و تکمیلی باید در اولویت قرار گیرد افزود: توجه به مسائل بعد از تولید و ارتقای ارزش افزوده محصولات کشاورزی استان از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به فصلی بودن تولیدات کشاورزی استان، در بازه زمانی فرآوری و ارتقای ماندگاری برای بازار رسانی محصولات کشاورزی استان از طریق صنایع تبدیلی و تکمیلی ضروری است.
وی اظهار کرد: جهت استفاده از تسهیلات خط ویژه مکانیزاسیون برای دریافت تسهیلات اعتباری، متقاضیان خرید دستگاه‌های خشک کن انواع میوه و گیاهان دارویی استان پیگیری‌های لازم در حال انجام است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: تولید گیاهان دارویی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است که در این راستا توسعه صنایع فرآوری و سورتینگ و بسته بندی در دستور کار قرار دارد.
کرامتی اظهار کرد: توجه به دانش بومی و اتکا به کارشناسان و تولیدکنندگان داخلی جهت تولید انواع دستگاه‌های فراوری در صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی برای تأمین امنیت غذایی در سال جهش ضروری است.
در جریان این بازدید، معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان از بخش‌های مختلف و مراحل ساخت و تولید انواع دستگاه‌های میوه خشک کنی دستگاه‌های خشک کن گیاهان دارویی، تجهیزات ضد عفونی محیط به روش پلاسمای سرد، تجهیزات لاشه سوز و بی خطر ساز پسماندهای عفونی و غیر عفونی بازدید کردند.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱ ب.ظ

دیدگاه


9 − دو =