در واكنش به برنامه‌ريزي براي انتشار اسکناس اقليم کردستان عراق

آذربایجان غربی قسمتی جدا نشدنی از خاک ایران است

آذربایجان غربی قسمتی جدا نشدنی  از خاک ایران است

گروه خبر: نماینده کردزبان مردم ارومیه در خانه ملت اظهار کرد:یکپارچی و تمامیت ارضی کشور ایران، بخشی از وجدان و شرف ملت ایران است.
دکتر عابد فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با انتشار اسکناس اقلیم کردستان عراق که اخیرادر سایت شبکه تلویزیونی »روداو« متعلق به نیچروان بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق انتشار یافته اظهار کرد:آذربایجان غربی قسمتی جدا نشدنی از خاک ایران بوده و موجودیت آذربایجان و کردستان در داخل کشور ایران بخشی از شرف و ناموس مردم ایران است.
وی با تاکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی در داخل کشور خاطرنشان کرد:نباید به این‌چنین موضوعات توطئه انگیز و حساس اهمیتی از سوی رسانه های کشور داده شود و باید با آگاهی و هوشیاری مردم این توطئه‌ها را خنثی کرد.
فتاحی افزود:ما از حفظ حاکمیت یکپارچه عراق حمایت می‌کنیم و از یکپارچگی عراق دفاع می‌کنیم و به دنبال منافع ملی و چهارچوب سیاست‌های کلی نظام که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده هستیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود:ما برای حفظ ذره ذره خاک کشور ایران شهدای زیادی تقدیم نظام و انقلاب کرده‌ایم و بازیچه این‌گونه مسائل و افکار پلید تجزیه‌طلبانه نخواهیم شد.
وی خطاب به مردم آذربایجان اظهار کرد:نیروهای نظامی و امنیتی کشور با تسلط و اقتدار کامل در مرزهای کشور حضور دارند وا نخواهیم گذاشت سانتی متری از خاک کشور ایران بازیچه دسیسه های شوم برخی افراد شود.
وی افزود:برخی از دشمنان نظام در خارج از کشور با طرح نقشه‌هایی سعی می‌کنند بر ایران تسلط پیدا کنند و طرح این‌چنین نقشه‌هایی چشم طمع به شرافت مردم ایران دارند.
به گزارش ایسنا، سایت شبکه تلویزیونی »روداو« متعلق به نیچروان بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق با اعلام این خبر تصاویری از اسکناس‌های کردی را به نمایش گذاشت که به شکلی کاملا مستقل از بانک مرکزی عراق طراحی شده و هیچ نماد، نوشته‌ و یا اشاره‌ای به نام عراق یا نقشه این کشور در آن به چشم نمی‌خورد و در این اسکناس‌ها نقشه جعلی شامل کل آذربایجان غربی و بخش‌هایی از کشورهای همسایه ایران درج شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۲ ق.ظ

۲ نظر

نظر -49 - 0 از 2اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. +1

    یاشاسین ایران جانم فدای ایران.

  2. +1

    یاشاسین آذربایجان

نظر -49 - 0 از 2اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه


+ 2 = هشت