رئيس اتحاديه ميوه و تره بار اروميه:

آذربایجان غربی علی رغم قطبیت تولید سیب مجبور به واردات این محصول است

آذربایجان غربی علی رغم قطبیت تولید سیب مجبور به  واردات این محصول است

گروه خبر: رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه گفت: ورود دولت به تنظیم بازار موجب افزایش صد در صدی قیمت عرضه مرکبات شده است.
قاسم عزتی ، با اشاره به افزایش قیمت عرضه مرکبات از کیلوی ۱۵۰۰ تومان به ۵۰۰۰ تومان گفت: ورود دولت به تنظیم بازار عامل اصلی افزایش صد در صدی قیمت عرضه مرکبات است.
وی افزود: در طرح تنظیم بازار تهران، پرتقال خیار، کیوی و سیب وجود دارد ولی در طرح تنظیم بازار استان ها فقط پرتقال و سیب وجود دارد که اصلا از لحاظ کیفیت قابل مقایسه نیست.
عزتی ادامه داد:عدم هماهنگی تعاونی های روستایی با کشاورزان نیز از دیگر عوامل افزایش قیمت ها در حوزه مرکبات است. وی با اشاره به اینکه هیچ گونه کمبودی درعرضه پیاز نداریم گفت: از طی دوهفته گذشته صادرات پیاز به کشور ترکیه آزاد شده است که به این علت افزایش قیمت داریم اما با گرم شدن هوای استان و ورود پیازه تازه به بازار و تخلیه انبارها قیمت سیر نزولی پیدا خواهد کرد.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه با اشاره به قیمت سایر صیفی جات ادامه داد:هم اکنون هرکیلو سیب زمینی درمیدان میوه و تره بار ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰تومان است و پیاز نیز کیلویی ۳۵۰۰ تومان است.
عزتی ادامه داد: هیچ گونه کمبودی درعرضه سبزیجات و صیفی جات در ارومیه وجود ندارد و بارندگی، کاهش دمای هوا و وجود دلال در بازار فروش علت اصلی افزایش قیمت سبزی در روزهای گذشته بود. وی ادامه داد: درحال حاضر قیمت هرکیلو سبزی درمیدان میوه و تره بار بین ۴۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان است. رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه گفت: قیمت هر کیلو پرتقال بین ۳۵۰۰ تومان تا ۵۰۰۰ تومان است همچنین قیمت کیوی ۶۵۰۰ تومان است.
وی اضافه کرد: قیمت هر کیلو لیمو شیرین شمال ۱۵۰۰ تومان، جیرفت ۳۵۰۰ تومان، جهرم ۲۰۰۰ تومان است که محصول این سه استان رو با هم قاطی می کنند به قیمت ۵۰۰۰ تومان می دهند.
عزتی با بیان اینکه ارومیه تولید کننده اول سیب درکشور بوده اما امسال به وارد کننده سیب تبدیل شده است ا‌ظهارکرد: بدلیل اینکه بیشتر سیب های تولید استان در سردخانه ها انبار شده یا به تهران صادر شده است متاسفانه در داخل استان با کمبود سیب مواجهه هستیم و برای تامین سیب مورد نیاز استان مجبور به واردات سیب از شهرهای مراغه و مشگین شهر شدیم.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه گفت:‌ هرکیلو سیب ارومیه درمیدان میوه و تره بار بین در حال حاضر با قیمت۴۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان و سیب مراغه نیز با قیمت کیلویی ۱۰ هزار تومان بفروش می رسد

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹ ب.ظ

دیدگاه


+ دو = 6