- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

آذربایجان غربی ظرفیت تبدیل به قطب اقتصادی و تجاری کشور را دارد

Posted By admin On شهریور ۱۸, ۱۳۹۷ @ ۱۰:۱۰ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

گروه خبر: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان غربی با داشتن ۱۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ۳ کشور می_تواند به قطب مهم اقتصادی و تجاری کشور تبدیل شود.
به گزارش آرازآذربایجان ، سیدتقی کبیری اظهار کرد : با ایجاد منطقه آزاد تجاری در خوی و منطقه ویژه اقتصادی در چایپاره شاهد افزایش رونق اقتصادی ، تجاری و سرمایه گذاری در این مناطق خواهیم بود . وی بااشاره به مزیت های مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی تصریح کرد : معافیت ۲۰ ساله ، مجوز صادرات و واردات ثبت شرکت ، تردد خودرو ها با پلاک مناطق آزاد و هزینه دو سوم درآمدهای حاصل از گمرکات و مرز در خود شهرستان بخشی از مزایای پیوستن خوی به مناطق آزاد تجاری کشور است . کبیری با بیان اینکه از زمانی که ردای خدمت به مردم را در کسوت نمایندگی بر تن کردم تمام تلاشم را برای احقاق حق و حقوق مردم بکار بستم تصریح کرد : در سال های گذشته بخاطر اهمال کاری و تنبلی برخی امکان پیوستن خوی به مناطق آزاد تجاری با وجود زیرساخت هایی کم نظیر مرز ، فرودگاه ، منابع انسانی ، جاده شهرکهای صنعتی و سایر پتانسیل های ارزشمند سلب شده بود . وی افزود : در ۲ سال گذشته با استفاده از کار کارشناسی ، نظرات متخصصین پیگیرانه هدفمند و هوشمندانه و اخذ امضای ۷۰ نماینده مجلس امکان پیوستن خوی به مناطق آزاد تجاری و چایپاره به منطقه ویژه اقتصادی فراهم شد .
نماینده خوی ادامه داد : در حدود ۸ هزار هکتار از مناطق خوی از قبیل رازی و قطور و شهرک صنعتی خوی به مناطق آزاد تجاری ماکو الحاق شده است که این می تواند موجب رونق اقتصادی و جذب سرمایه گذاران شود .
عضو هیات رییسه کمسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد : منطقه آزاد تجاری خوی جزو بهترین مناطق آزاد تجاری کشور است که توانسته است از مرکز پژوهش های مجلس نیز مجوزهای لازم را بگیرد. وی خاطرنشان نشان کرد : در سال های گذشته اکثر مناطق آزاد بدون مطالعات لازم مجوز گرفته و موجب افزایش قیمت خانه های مسکونی و در نتیجه افزایش فاصله طبقاتی می_شدند که خوشبختانه منطقه آزاد تجاری خوی با کار کارشناسی در جهت افزایش سرمایه گذاری و رونق اقتصادی و اشتغال جوانان منطقه خواهد بود .
کبیری باتاکید بر توسعه متوازن استان تصریح کرد : آذربایجان_غربی با داشتن ۱۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ۳ کشور می تواند به قطب مهم اقتصادی و تجاری کشور تبدیل شود و مرز رازی و منطقه آزاد تجاری خوی دررسیدن به این مهم نقش اساسی ایفا می نماید. وی از ارایه طرح دو فوریتی برای کاهش عوارض خروجی مناطق مرزی با امضای ۱۰۰ نماینده به دولت خبرداد و گفت : در این طرح تاکید کردیم عوارض شهرهای مرزی به سال ۹۶ برگردد. شهرستان خوی نزدیکترین مرز ریلی و زمینی کشور به ترکیه و اروپا را دارد و دو دولت ایران ترکیه برای رسیدن به مبادلات تجاری و اقتصادی تا سقف ۳۰ میلیارد دلار بارها تفاهم نامه ها ی و قرارداهای مرزی مشترک برای تصریح در تکمیل مرز رازی – کاپی کوی بسته اند .


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%d9%8a-%d8%b8%d8%b1%d9%81%d9%8a%d8%aa-%d8%aa%d8%a8%d8%af%d9%8a%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d9%82%d8%b7%d8%a8-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.