معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار:

آذربایجان غربی ظرفیت تاثیر بر شکوفایی اقتصاد کلان کشور را دارد

آذربایجان غربی ظرفیت تاثیر بر شکوفایی اقتصاد کلان کشور را دارد

گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی می تواند در شکوفایی اقتصاد کلان کشور تاثیرگذار باشد.
رضا حسینی در جلسه کارگروه اشتغال آذربایجان غربی افزود: این استان به دلیل همجواری با ۲ کشور ترکیه و عراق دارای ظرفیت_های فراوانی در توسعه تجارت و جذب سرمایه گذاری خارجی است که این ظرفیت می تواند علاوه بر شکوفایی اقتصاد استان، در اقتصاد کلان کشور نیز تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به نزدیکی شهرهای پیرانشهر و سردشت به ۲ شهر مهم شمال عراق بیان کرد: ظرفیت های فراوانی برای توسعه تجارت و افزایش صادرات در این ۲ شهر وجود دارد و این ظرفیت ها باعث شده که گمرک تمرچین پیرانشهر به عنوان یک گمرک صادرات محور در سطح کشور مطرح شود.
حسینی ادامه داد: ثروت نهفته سرمایه داران در شمال عراق و نزدیکی روابط سیاسی، فرهنگی و مذهبی بین آذربایجان_غربی و این منطقه ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه گذار خارجی است که این موضوع در صورت محقق شدن موجب افزایش اشتغال در استان خواهد شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: پیرانشهر در جذب تسهیلات اشتغال پایدار پس از بوکان دومین شهرستان استان به شمار می_رود. سیدعلی ترابی فرماندار پیرانشهر نیز در این جلسه گفت: ۲۷۵ طرح اشتغال پایدار در این شهرستان مصوب شده که با اجرایی شدن آنها ۶۶۱ فرصت اشتغال ایجاد می شود . وی افزود: تاکنون تسهیلات مربوط به ۱۰۹ طرح با ظرفیت اشتغال ۲۸۱ نفر پرداخت شده است.
رضا نقی زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: این استان با ابلاغ یکهزار و ۹۸۰ میلیارد ریال، رتبه هفتم کشوری را در جذب تسهیلات اشتغال فراگیر درسطح کشور داراست و تاکنون ۳۳ درصد بیشتر از میزان اعتبار ابلاغی به کارآفرینان و تولیدکنندگان پرداخت شده است.
گفت: آذربایجان غربی ظرفیت تاثیرگذاری در شکوفایی اقتصادی کشور را دارد.
منطقه آذربایجان غربی رضا حسینی در جلسه کارگروه اشتغال آذربایجان غربی افزود: این استان به دلیل همجواری با ۲ کشور ترکیه و عراق دارای ظرفیت_های فراوانی در توسعه تجارت و جذب سرمایه گذاری خارجی است که این ظرفیت می_تواند علاوه بر شکوفایی اقتصاد استان، در اقتصاد کلان کشور نیز تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به نزدیکی شهرهای پیرانشهر و سردشت به ۲ شهر مهم شمال عراق بیان کرد: ظرفیت های فراوانی برای توسعه تجارت و افزایش صادرات در این ۲ شهر وجود دارد و این ظرفیت ها باعث شده که گمرک تمرچین پیرانشهر به عنوان یک گمرک صادرات محور در سطح کشور مطرح شود.
حسینی ادامه داد: ثروت نهفته سرمایه داران در شمال عراق و نزدیکی روابط سیاسی، فرهنگی و مذهبی بین آذربایجان غربی و این منطقه ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه گذار خارجی است که این موضوع در صورت محقق شدن موجب افزایش اشتغال در استان خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: پیرانشهر در جذب تسهیلات اشتغال پایدار پس از بوکان دومین شهرستان استان به شمار می رود. سیدعلی ترابی فرماندار پیرانشهر نیز در این جلسه گفت: ۲۷۵ طرح اشتغال پایدار در این شهرستان مصوب شده که با اجرایی شدن آنها ۶۶۱ فرصت اشتغال ایجاد می شود . وی افزود: تاکنون تسهیلات مربوط به ۱۰۹ طرح با ظرفیت اشتغال ۲۸۱ نفر پرداخت شده است. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا ، رضا نقی زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: این استان با ابلاغ یکهزار و ۹۸۰ میلیارد ریال، رتبه هفتم کشوری را در جذب تسهیلات اشتغال فراگیر درسطح کشور داراست و تاکنون ۳۳ درصد بیشتر از میزان اعتبار ابلاغی به کارآفرینان و تولیدکنندگان پرداخت شده است.
arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


9 − = هشت