نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:

آذربایجان غربی شرایط مناسبی درخصوص حمایت از سرمایه گذاری ندارد

آذربایجان غربی شرایط مناسبی درخصوص حمایت از سرمایه گذاری ندارد

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در آذربایجان غربی در خصوص حمایت از سرمایه گذار شرایط مناسبی وجود ندارد.
هادی بهادری با انتقاد از اینکه متاسفانه در آذربایجان غربی در خصوص حمایت از سرمایه گذار شرایط مناسبی وجود ندارد، گفت: بسیاری از سرمایه گذاران در این استان بوده اند که به علت بروکراسی های اداری و مشکلات بانکی ترجیح داده اند در سایر استانها سرمایه گذاری کنند.
وی، گفت: مسولان باید زمینه را برای حضور این افراد در استان فراهم کنند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر واگذاری پروژه های دولتی نیمه تمام به بخش خصوصی گفت: چراکه با این اعتبارات موجود امکان اتمام این پروژه ها تا چندین سال وجود نخواهد داشت.
وی، افزود: در گزارشات تفریغ بودجه نیز نگرانی هایی وجود دارد بطوریکه بعضی از دستگاههای استان حتی نتوانستند از این چند قاز استفاده و هزینه کنند.
بهادری، با تاکید بر مدیران از آنها خواست تا تبصره های قانون بودجه را جدی بگیرند و به پیوست ها بیشتر از ردیف های قانونی اهمیت دهند.
وی، اوراق مشارکت را روش خطرناکی برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: در واقع این روش نوعی آینده فروشی است و آیندگان را با مشکل مواجه ساخت.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، احیای دریاچه ارومیه را نیز نیازمند اعتباری مشابه ۱ و نیم میلیارد دلاری آنهم از طریق صندوق توسعه ملی عنوان کرد و افزود: چراکه این دریاچه با این اعتبارات قطره چکانی احیا نمی شود.
وی، گفت: سال گذشته ۱۸۰۰ میلیاردتومان بودجه برای احیای دریاچه ارومیه مصوب شد که به دلیل کمبود نقدینگی و مشکلات مالی ۳۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.
بهادری، افزود: با توجه به در پیش بودن طوفان های نمکی در استان برای اینکه مانند خوزستان دچار قطعی برق نشویم بودجه احیای دریاچه باید افزایش یابد.
وی، به مشکلات مربوط به نحوه توزیع ارزش افزوده در کشور نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برنامه ششم توسعه مصوبه ای که در این خصوص تصویب شد مشکلات مربوطه را بیشتر نیز کرد.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: ۴۷ درصد ارزش افزوده استان در تهران هزینه می شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از راه دانا؛ وی، با بیان اینکه اصلاحیه قانون ارزش افزوده در مجلس در حال بررسی است گفت: باید برنامه ریزی صورت گیرد که نظام توزیع قانون مالیات بر ارزش افزوده عادلانه باشد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 2 =