آذربایجان غربی سیب شب عید کشور را تامین خواهد کرد

آذربایجان غربی سیب شب عید کشور را تامین خواهد کرد

گروه خبر: مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: در حال حاضر ۴۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان انبار شده است که براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، سیب شب عید کشور از استان آذربایجان غربی تامین می‌شود. به گزارش آرازآذربایجان، رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار تن سیب در سردخانه های استان انبار شده است که براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، سیب شب عید کشور از استان آذربایجان غربی تامین می شود. او ادامه داد: تا اول آبان ماه ۷۵۰ هزار تن در سردخانه‌های استان انبار شده بود که بعد از امضای توافق نامه با منطقه اوراسیا در حال حاضر روزانه دو هزار و پانصد تا سه هزار تن به پنج کشور اوراسیایی و همچنین کشورهای سوریه، افغانستان و عراق سیب صادر می‌شود.
رسول جلیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح برنامه های دهه فجر اظهار داشت: همزمان با دهه فجر امسال ۵۲۶ طرح عمرانی ، اقتصادی ، تولیدی و تحقیقاتی در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر۱۳۷۰ میلیارد ریال با ایجاد و تثبیت اشتغال برای یک هزار و ۲۵۱ نفر در سطح استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی ادامه داد: این طرح ها ۴۲۳ طرح در بخش آب و خاک، ۴۵ طرح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، ۳۱ طرح عشایری ،۸ طرح در زیر بخش صنایع تبدیلی و غذائی،۶ طرح تحقیقاتی ،۵ طرح در زیر بخش تولیدات دامی، ۲طرح در زیر بخش تولیدات گیاهی و همچنین۵ طرح در زیر بخش تعاون روستایی و یک طرح شیلاتی را شامل می شود.
جلیلی با بیان اینکه تعداد ۴۲۳ پروژه سیستم_های نوین آبیاری از مجموع ۵۲۷ پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی، در مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتبار بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال به مساحت یک هزار و ۶۴۰ هکتار آماده بهره برداری شده ، خاطر نشان کرد: تعداد ۴۵ پروژه منابع طبیعی و آبخیز داری از مجموع ۵۲۷ پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی، شامل اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری ، سوخت جایگزین و کمربند حفاظتی با اعتبار ۲۵۵ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۶۱ نفر به صورت مستقیم در سراسر استان افتتاح می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان_غربی اضافه کرد: تعداد ۳۱ پروژه عشایری از مجموع ۵۲۷ پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی، شامل مرمت و بازسازی ایل راه عشایری، بهسازی چشمه ، لوله گذاری و احداث آبشخور دام سبک و همچنین تعمیر و تجهیز اداره شهرستان های خوی و ماکو با اعتبار بالغ بر ۹ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.
وی با بیان اینکه تعداد ۸ پروژه از مجموع ۵۲۷ پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی، در مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی با اعتبار بالغ بر ۶۷۱ میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۴ نفر مستقیم آماده بهره_برداری شده، ادامه داد: این طرح ها شامل واحدهای روغن گیری، جو پرک شده ، بسته بندی حبوبات ، گندم پوست گیری و نیم کوب شده ، چیپس میوه، بسته بندی خشکبار ، سردخانه و بسته بندی میوه ، کشتارگاه مرغ ، بسته بندی گوشت مرغ تازه و منجمد، احشا و پای مرغ ، رشته پلویی ، پنیر سفید ایرانی ، بسته بندی چای با مجموع ظرفیت ۳۰ هزار و۴۰ تن است .

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


5 × هشت =