فرمانده سپاه شهداي آذربايجان¬غربي:

آذربایجان غربی سرزمین مجاهدت‌های خاموش است

آذربایجان غربی سرزمین مجاهدت‌های خاموش است

گروه خبر: فرمانده سپاه شهدای آذربایجان_غربی گفت: آذربایجان غربی سرزمین مجاهدت‌های خاموش است که باب شهادت در آن همیشه باز بود و ۱۲۰۰۰ شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است. سردار سرتیپ دوم حبیب شهسواری در آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی که در محل کانون جوانان ارومیه برگزار شد اظهار داشت: دست کمک و یاری به سوی آحاد مختلف مردم علما و دیگران دراز می‌کنیم تا صمیمیت بتوانیم مسیر رفته عزیزان را ادامه دهیم..
وی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی سرزمین مجاهدت‌های خاموش است که از روز نخست انقلاب تاکنون سرزمین دفاع و شهادت است و امروز نیز در شهادت در این استان باز است همان گونه که هر از گاهی شهدایی از این خطه به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم می‌شود.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: بصیرت، پارسایی، بینش عمیق در ولایت پذیری از ولی امر مسلمین، اقتدار، صلابت، هوشیاری اشرافیت عملیاتی و محرومیت زدایی از جمله ویژگی‌هایی است که مردم آذربایجان غربی در آن‌ها سرآمد هستند و الگویی به را همگان می‌توانند باشند.
وی تصریح کرد: عمر همه ما کوتاه است لذا از خداوند متعال می‌خواهیم که آخرین حرکت و نقطه ما شهادت در راه خدا باشد و اوج همه تبعیت‌ها از ولی امر مسلمین جهان از ضلع‌های موفقیت است.شهسواری افزود: برای کار و مسئولیت بیشتر در نظام جمهوری اسلامی ایران باید التماس کنیم و امیدوارم عنایت خداوندی شامل بنده شود تا اقدامات خوبی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم.وی تأکید کرد: حماسه که در منطقه ایجاد می‌شود به هیچ وجه فراموش شدنی نیست و در برگ زرین انقلاب اسلامی نوشته می‌شود و تا تحویل پرچم اسلام به حضرت قائم (عج) از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
*۲۶۰۰ پروژه روستایی به همت سپاه در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدای آذربایجان_غربی گفت: ۲۶۰۰ پروژه روستایی به همت سپاه پاسداران آذربایجان غربی بهره‌برداری شد که تا پایان سال این رقم افزایش می‌یابد. سردار محمدتقی اوصانلو در این آیین اظهار داشت: انقلاب اسلامی پس از گذشت چهل سال از آغاز آن با صلابت پیش می‌رود و تلاش می‌کنیم پرچم اسلامی را به دست ولی عصر (عج) برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این بود که در کنار سپر دفاعی مملکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وجود آمد که امام خمینی (ره) رضایت خود از سپاه را ابراز کردند و نظرشان به‌هیچ‌وجه از این موضوع برنگشت که افتخاری بزرگ برای ماست
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدای آذربایجان_غربی گفت: دشمنان در همه حال به دنبال شکستن این سپر هستند که به دشمنان می‌گوییم باید بدانند این سپر نمی‌شکند و خداوند متعال روزبه‌روز رفته‌رفته بر قدرت این سپر می‌افزاید و امروز بیشتر از دیروز نیروهای امنیتی همدل‌تر می‌شوند.
وی تصریح کرد: موضوعی که در آذربایجان_غربی بسیار به چشم می‌خورد وجود فرهنگ‌ها و قوم‌های مختلف است که با همدلی کنار یکدیگر با هماهنگی کامل از مرز و بوم خود حفظ می‌کنیم و در قضایای اخیر که مشکلاتی در کشور به وجود آمد در آذربایجان غربی موضوع خاصی را مشاهده نکردیم و دلیل آن همدلی نیروهای نظامی و امنیتی بود.اوصانلو افزود: اقداماتی که در منطقه توسط سپاه، بسیجیان و مردم عزیزمان انجام می‌شود همراه با هم صورت گرفته تا با استفاده از طرح‌های خوب و بسته‌های توسعه بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم و آن موضوعی که در توسعه استان مدنظر ما بود انجام نشده و پیگیری خواهیم کرد که به نحو مطلوبی اجرایی شود.
وی تأکید کرد: اگر این بسته امنیتی مدنظر مشکلات منطقه را بتواند برطرف کند می‌توان نتایج خوبی به دست آورد و از جمله این اقدامات می‌توان به اشتغال‌زایی در این بسته توسعه‌ای اشاره کرد و از جمله دیگر اقدامات می‌توان به همیاری اشاره کرد و هر ساله در روستاها ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه افتتاح می‌شود.
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدای آذربایجان_غربی افزود: امسال نیز ۲ هزار و ۶۰۰ پروژه روستایی در استان افتتاح شده و این تعداد تا پایان سال نیز افزایش می‌یابد و از دیگر اقدامات سپاه آذربایجان غربی می‌توان تسهیلات جهیزیه اشاره کرد که تاکنون برای ۲۲۰ زوج این تسهیلات ایجاد شده است.
وی بیان کرد: اجرای پروژه‌های کوچک نیز در نوع خود می‌تواند در امر توسعه و برطرف کردن مشکلات نقش آفرینی کند.
*۴۰ هزار اشتغال‌زایی در آذربایجان غربی صورت گرفت
فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی گفت: در طول ۵ سال گذشته در راستای اقتصاد مقاومتی ۴۰ هزار اشتغال‌زایی در آذربایجان_غربی شکل گرفت. سردار عابدین خرم نیز در همین آئین اظهار داشت: آذربایجان غربی جزو کشورهایی است که از هویت و انقلاب خود دفاع کرده و امروز هم برای انقلاب و نظام از جان خود می‌گذرند.
وی خاطرنشان کرد: مردم و رزمندگان در طول انقلاب اسلامی متحد و یک پارچه بودند و امروز به برکت همین ایستادگی‌ها و تداوم حرکت‌های جهادی امنیت پایدار علی‌رغم توطئه‌های ریز و درشت که توسط دشمن بر منطقه گسیل می‌شود داریم و از خداوند متعال خواستاریم این نعمت را همیشه بر ما ارزانی کند.
فرمانده سابق سپاه پاسداران آذربایجان غربی گفت: رزمندگان و شهدای مهاجر و انصار در این دفاع حضور داشتند و حرکت جهادی در تمامی اقشار وجود دارد که نعمت بزرگی است.
وی تصریح کرد: مشخصاتی که مقام معظم رهبری برایمان می‌گوید باید برای خدا باشد و خالصانه باید پیش رفت که در آذربایجان غربی وجود داشته، دارد و خواهد داشت و در شهادت و جهاد همچنان در استان باز است.افزود: پیچیدگی‌ها و تنوع مأموریت در آذربایجان غربی به اندازه‌ای است که همانند نماز شب خواندن است و در طول خدمت خود که خرم بیش از ۶۴ ماه به طول انجامید مشاهده کردیم دشمنان برنامه‌های بسیار شومی برای این منطقه داشتند که سپاه آذربایجان غربی سبب شد نقشه‌های شوم آنان از بین رود.
فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی بیان کرد: چهل هزار خانواده در این پنج سال توسط اقتصاد مقاومتی به اشتغال پایدار رسید و مهمان ۲ میلیون راهیان نور بودیم که هیچ گونه مشکل ایمنی و امنیتی برای آنان ایجاد نشد و رمز ماندگاری و خدمت در این منطقه حرکت جهادی، تفکر انقلابی و تبعیت محض از مقام معظم رهبری است.
وی یادآور شد: در آذربایجان غربی در وضعیتی قرار داریم که مردم از هر گونه برنامه‌های سپاه استقبال چشمگیری دارند و حضور پرشور مردم را در همه جا می‌بینیم.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، خرم گفت: وحدت مثال زدنی در آذربایجان_غربی داریم که همگان در تمامی عرصه‌ها و ابعاد کار می‌کنند و در حوزه‌های امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این مهم وجود دارد و در سال ۹۶ کنگره ملی ۱۲۰۰۰ شهید استان را برگزار کردیم که نعمت و دین بزرگی برایمان به شمار می‌رود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


هفت − 4 =