نماينده مردم اروميه در مجلس:

آذربایجان غربی رتبه آخر شفافیت و سلامت اداری در کشور را کسب کرده است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار بررسی علت کسب رتبه سی و یکم استان آذربایجان غربی در شاخص شفافیت و سلامت اداری شد.
به گزارش آرازآذربایجان ، بر اساس رتبه بندی استانها در نماگر شفافیت و سلامت اداری از شاخص امنیت سرمایه گذاری در بهار ۹۸ استان آذربایجان غربی آخرین رتبه را در کشور کسب کرده است.
سید هادی بهادری نماینده ارومیه در مجلس طی نامه ایی به وزیر کشور خواستار بررسی این موضوع و ریشه یابی مشکلات سلامت اداری در استان آذربایجان غربی شد.
بر اساس جدول رتبه بندی استان ها در نماگر شفافیت و سلامت اداری از شاخص امنیت سرمایه گذاری در بهار ۹۸ هرمزگان، کردستان، گیلان و آذربایجان غربی به ترتیب نامناسب ترین ارزیابی را از منظر فعالان اقتصادی هر استان دریافت کرده اند.
در این رتبه بندی استان ایلام رتبه اول در شاخص‌های امنیت سرمایه‌گذاری کشور را کسب کرده و امن‌ترین استان در زمینه سرمایه‌گذاری شناخته شده است.همچنین وی افزود: پروژه انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه در آستانه اتمام است که با تامین اعتبار مورد نیاز ، تا پایان سال می‌توانیم شاهد افتتاح این طرح عظیم و انتخاب سالانه ۵۵۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه باشیم.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی استانی کشاورزی است، تصریح کرد: مردم استان احیای دریاچه ارومیه و رونق کشاورزی استان را تواماً می خواهند که ظاهرا این دو خواسته تداخل دارند. بهادری با بیان اینکه صنعت کشاورزان استان آسیبی جدی دیده و کشاورزان بسیاری متضرر هستند، تصریح کرد: مردم به دنبال رسیدگی مسئولان و حل مشکلات و نابسامانی های بخش کشاورزی استان هستند. این نماینده خانه ملت به اهمیت اشتغال جایگزین اشاره کرد و افزود: ۳۵ درصد اشتغال استان مربوط به کشاورزی است که لازم است به سمت صنعت حرکت شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۱ ب.ظ

دیدگاه


− پنج = 3