استاندار آذربايجان غربي:

آذربایجان غربی دومین استان شهیده پرور کشور است

آذربایجان غربی دومین استان شهیده پرور کشور است

گروه خبر: آذربایجان¬غربی دومین استان شهیده پرور کشوربوده که در طول هشت سال جنگ تحمیلی ۶۹۵ زن شهیده تقدیم نظام انقلاب اسلامی کرده است.
به گزارش آرازآذربایجان، قربانعلی سعادت در نخستین یادواره زنان شهیده شهرستان ارومیه با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دومین استان شهیدپرور کشوراعلام شده است، اظهار داشت: آذربایجان غربی ۶۹۵ زن شهیده تقدیم نظام انقلاب اسلامی کردند که از این تعداد شهدا ۱۸۹ شهید در شهرستان ارومیه بوده است.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره مورد بی رحمی دشمنان و تروریست ها قرار گرفته شده ، شهرستان سردشت اولین قربانی بمباران شیمایی کشور نشانگر مظلومیت و رشادت های مردم این استان است.
سعادت گفت: شهرستان ارومیه در زمان جنگ تحمیلی و در وضعیت سفید بمباران شد و در اثر این جنایت دردناک ۵۰۰ نفر از مردم این شهرستان در طول یک روز به شهادت رسیدند، در پی این جنایت مقام معظم رهبری که در آن زمان رئیس جمهور ایران بودند به سازمان ملل شکایت کرده و اذعان داشتند رژیم بعثی عراق حتی قاعده جنگ را رعایت نکرده و جنگ جنگلی به راه انداخته است، این موضوع نشان دهنده مقاومت و ایثار ملت ایران است که اجازه ندادند دشمنان به آنان غلبه کند.
استاندار آْذربایجان غربی افزود: فرزندان غیور ملت ایران که با رشادت های خود سبب شدند که حتی یک وجب از خاک ایران به اشغال رژیم بعثی درنیاید به جهت تربیت درست آنان در دامن مادران نمونه ایرانی بوده است لذا باید بگوییم که زنان قهرمانان واقعی هشت سال جنگ تحمیلی هستند.
این مسئول گفت: دشمنان نظام انقلاب اسلامی حتی پس از جنگ سایه شوم خود را از سر کشور ایران برنداشته و اکنون که ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شده است حتی یک روز به ملت ایران اجازه ندادن که آب خوش از گلوی آنان پایین برود و هرروز با نقشه های شوم خویش علیه ایران توطئه چینی می کنند.
سعادت افزود: در حال حاضر که دشمنان قسم خورده علیه کشور ایران تحریم های ظالمانه اعمال می کنند و کشور ایران را در محاصره اقتصادی قرار دادند نشان می دهد که آنان کینه عمیقی از مقاومت و ایستادگی ملت ایران داشته و قصد دارند ایران را از پای درآورند.
وی ادامه داد: دفاع تمام قد آمریکا از رژیم صهیونیستی و حمایت مالی این کشور از این غده سرطانی به دلیل این است که آمریکا قصد دارد به سبب وجود چنین غده سرطانی مسلمانان منطقه خاورمیانه را نابود کند و در این رته از هیچ جنایتی فروگذار نکرده و اکنون ما شاهد هستیم که در کشورهای همچون عراق و سوریه تروریست ها که دست پرورده کشورهای آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند جولان می دهند.
استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: کشور عراق از جمله کشورهای است که همواره مورد ظلم قرار گرفته شده و علی رغم تمام ظلم های که در زمان حکومت صدام به این کشور به مردم روا شده بود و سبب شد که هزاران آواره از این کشورهای به کشورهای همسایه رهسپارشدند و حتی در آن زمان ۵۸۰ هزار از آوارگان به آذربایجان غربی پناهنده شدند و این تعداد از آوارگان با صدها بیماری مشکلات متعددی برای استان به وجود آورند ولی به دلیل حس انسان دوستانه مردم این استان آنان پذیرا شدند.
همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی از اجرای ۲۵۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.
سردار محسن تیموری اظهار کرد: تبیین حماسه ها، صبر و پایداری ملت ایران، تکریم و تجلیل ایثارگری ها و فداکاری های رزمندگان از اهداف گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه روحیه انقلابی اصلی ترین عامل بازدارندگی ملت ایران در برابر تهاجمات فرهنگی است، گفت: یکی از راههای تقویت روحیه انقلابی مردم و مسؤولان بازخوانی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.
سردار تیموری با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با محرم اظهار کرد: به منظور حفظ شأن و منزلت ماه محرم، برنامه های هفته دفاع مقدس با رعایت فضای حزن و اندوه شهادت سیدالشهدا و یارانش برگزار می شود. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: تبیین نقش و جایگاه رهبری در اداره جنگ، وحدت و همدلی در دوران جنگ و حضور اقشار مختلف مردم در نبرد حق علیه باطل، الگو گیری از ایستادگی در برابر استکبار با بهره گیری از فرهنگ عاشورا، حضور گسترده مردم و فراگیر شدن برنامه ها از سیاست ها و راهبردهای کلی اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس است.
سردار تیموری، با بیان اینکه ۲۵۰ عنوان برنامه در ۱۷ شهرستان استان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اجرا می شود، گفت: رژه نیروهای مسلح در شش شهرستان، حضور پرشور نیروهای مسلح در نمازهای جمعه، زنگ مقاومت همزمان با بازگشایی مدارس، صبحگاه مشترک بسیج دانش آموزی، غبارروبی مزار شهدا، دیدار و تکریم خانواده شهداء، جانبازان و ایثارگران و تجلیل از سربازان نیروهای مسلح از جمله این برنامه ها است.
وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه اسناد عملیات کربلای ۵ و همچنین عرضه سه هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس در نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه خبر داد و گفت: همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس ۱۳۸ اکیپ پزشکی به مناطق مختلف اعزام می شوند.
سردار تیموری اضافه کرد: تجلیل بیعت با آرمانهای سیدالشهدا در استانه تاسوعای حسینی، برگزاری مسابقات ورزشی، نشست های بصیرتی و معرفتی، دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با ائمه جمعه از دیگر برنامه های هفته بزرگداشت دفاع مقدس است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از آماده سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس در ارومیه خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبارات، مرکز فرهنگی دفاع مقدس تا زمان برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان که در آبان ماه برگزار می شود، افتتاح می شود و در غیر اینصورت تا دهه فجر آماده بهره برداری خواهد شد.۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۵:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


− هفت = 0