آذربایجان غربی دروضعیت هشدار قرار گرفت

گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر وضعیت استان از نظر شیوع ویروس کرونا و آمار مبتلایان به وضعیت هشدار رسیده است.
جواد آقازاده با بیان اینکه شاهد افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان‌های ارومیه و خوی هستیم افزود: وضعیت سایر شهرهای استان نیز در حالت هشدار بوده و مردم باید همچنان ضمن رعایت فاصله اجتماعی موارد بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را مدنظر قرار دهند.
وی با بیا اینکه تا نهم مرداد ماه، ۴۵۳ مورد بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی بستری شده است افزود: از این ۴۵۳ نفر ۲۰۰ نفر آمار کرونا تا پنجم مردادماه به صورت قطع مبتلا به بیماری کرونا هستند و ۲۵۳ نفر نیز مشکوک به بیماری کرونا هستند.آقازاده از کاهش بیماران تحت مراقبت‌های ویژه خبر داد و گفت: ۱۲۷ بیمار در آی. سی. یو بیمارستان‌های استان بستری و ۳۵ بیمار نیز زیر دستگاه تنفس مصنوعی یا همان ونتیلاتور هستند.
وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۹۴ نفر در آذربایجان غربی با علائم کرونا بستری شده‌اند ۱۹ مورد در ارومیه و ۱۶ مورد در خوی بوده است اضافه کرد: ماسک و رعایت موارد بهداشتی تنها راه جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به این ویروس است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از فوت ۸ بیمار کرونایی در نهم مرداد خبر داد و گفت: تعداد بیماران کرونایی آذربایجان غربی که جان خود را از دست داده‌اند در مجموع به ۷۵۲ نفر رسیده است.آقازاده همچنین از ذبح غیربهداشتی قربانی در عید قربان هم گلایه کرد و گفت: همه باید مطیع مصوبات ستاد ملی کرونای کشور باشیم تا بتوانیم زنجیره شیوع کرونا را بشکنیم و آسیب این بیماری را کاهش دهیم.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


× هشت = 8