آذربایجان غربی دروازه ارتباطات بین المللی ایران می شود

آذربایجان غربی دروازه ارتباطات بین المللی  ایران می شود

گروه خبر:رئیس سازمان مدیریت و برنامه_ریزی آذربایجان غربی گفت: با تدوین سند آمایش، استان به عنوان دروازه ارتباطات بین المللی کشور خواهد بود.
ناصر حضرتی پر در گفتگوی خبری با بیان اینکه طی سال گذشته، سند آمایش استان به عنوان مهمترین سند بالادستی تهیه و تدوین شد اظهارکرد: در قالب این سند، تبیین شده که آذربایجان‌غربی دروازه ارتباطات بین‌المللی برای کشور خواهد بود و باید در راستای تقویت این بخش با همه توان تلاش کرد.
وی با بیان اینکه این سند که نقشه راه توسعه استان طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده است، قابلیت‌های استان را تبیین می‌کند که بیشترین اقدامات در راستای تدوین آن طی سال گذشته انجام شد اضافه کرد: در قالب این سند، تبیین شده که آذربایجان‌غربی دروازه ارتباطات بین‌المللی برای کشور خواهد بود و باید در راستای تقویت این بخش با همه توان تلاش کرد.
حضرتی پر با بیان اینکه توسعه پایدار، متوازن و همه‌جانبه استان همواره از اهداف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بوده است، بیان کرد: همه اقدامات در راستای رسیدن به این اهداف تدوین و اجرایی می‌شود و ما نیز نظیر دیگر سازمان‌ها در استان، همه اهتمام خود را در این مسیر به کار می‌گیریم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی از تداوم توجه ویژه به آذربایجان‌غربی طی سال گذشته در حوزه تخصیص بودجه خبر داد و افزود: پارسال نیز این استان از نظر اعتبارات استانی در جایگاه ششم بین ۳۱ استان کشور قرار گرفت.
استاندار آذربایجان غربی هم در این گفتگوی خبری با اشاره به روند صادرات از استان آذربایجان غربی گفت: صادرات از آذربایجان‌غربی در حالی که طی سال ۱۳۹۶ حدود ۴۲۰ میلیون دلار بود، در سال ۱۳۹۷ به یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار و در سال گذشته به یک میلیارد و ۸۴۹ میلیون دلار رسید.محمدمهدی شهریاری اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد که میزان صادرات از استان طی سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۳٫۴ برابر شده و در سال گذشته نیز نسبت به سال ۱۳۹۷، رشدی معادل ۳۰ درصد داشته که رقمی قابل توجه است.
استاندار آذربایجان‌غربی همسایگی با سه کشور و دارا بودن حدود یک‌هزار کیلومتر مرز را از مهمترین ظرفیت‌های استان برشمرد و ادامه داد: با استفاده از این ظرفیت، توسعه آذربایجان‌غربی را در دستور کار قرار داده‌ایم که امسال نیز توجه به این بخش با قدرت پیگیری می‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از مهر، شهریاری با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات بسیار زیادی در خصوص بهبود فضای کسب و کار، ارتقای شاخص‌های تولید، اشتغال و امنیت سرمایه گذاری طی سال گذشته در آذربایجان‌غربی انجام شد، اظهار کرد: پارسال در سه فصل پیاپی، کاهش نرخ بیکاری را در استان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ شاهد بودیم به طوری که در بهار ۴٫۲ درصد، تابستان ۶٫۲ درصد و پاییز ۲٫۷ درصد کاهش اتفاق افتاد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


+ 7 = شانزده