رييس سازمان صمت استان:

آذربایجان غربی دارای بیشترین تنوع مواد معدنی در کشور است

آذربایجان غربی دارای بیشترین تنوع مواد معدنی  در کشور است

گروه خبر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی بیشترین تنوع مواد معدنی را در کشور داراست. به گزارش آراز آذربایجان،غلامرضا بابایی درچهاردهمین جلسه شورای معادن استان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱۷ محدوه اکتشافی، ۶۶ معدن دارای گواهی کشف معتبر و ۵۱۱ معدن دارای پروانه معتبر بهره برداری با ایجاد اشتغال برای ۶۰۷۵نفر در سطح استان وجود دارد.
وی افزود: آذربایجان غربی از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور ، دارای بیشترین تنوع مواد معدنی در کشور می باشد که از این لحاظ جزو ۵ استان برتر کشور می باشد.
بابایی گفت: عمده موانعی که در مسیر معادن استان وجود دارد و مانع از فعالیت معدنی محسوب می شود مخالفت های دستگاه های ذیربط استان، معارضین محلی و وجود پوشش گیاهی است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: تا کنون از کل محدوده های مورد استعلام از دستگاه های ذیربط برای انجام عملیات معدنکاری در استان فقط ۱۵ صدم درصد از کل مساحت درخواستی مورد تایید قرار گرفته است که این خود یک مانع جدی برای استفاده از ظرفیت معادن استان برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است.
استاندار آذربایجان غربی گفت: باید علل مخالفت و عدم فعالیت معادن استان به صورت مستند ارائه شود. محمدصادق معتمدیان نیزدر این جلسه اظهار کرد: باید علل مخالفت و عدم فعالیت معادن استان بصورت مصور و مستند جهت تصمیم گیری و ارائه راهکار جدی برای فعال سازی و رفع موانع در حوزه معادن ارائه شود.وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی و ذیربط در حوزه معادن استان که یکی از زمینه های بالفعل ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان است، راهکارهای گره گشایی ارائه کنند.
استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: مدیران باید از قوانین تفسیری منطقی و معقول داشته باشند که در راستای اشتعالزایی و توسعه اقتصاد استان تاثیر گذاری داشته باشد.
در این جلسه مشکلات و درخواست های برخی از بهره برداران معادن مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و در راستای حل مشکلات مطروحه تصمیماتی اتخاذ و مورد تصویب اعضای شورای معادن استان واقع شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۹:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


هشت + = 13