مدير کل آموزش وپرورش استان:

آذربایجان غربی بیشترین میزان بی سوادی در کشور را دارد

آذربایجان غربی بیشترین میزان بی سوادی در کشور را دارد

گروه خبر: مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی بیشترین میزان بی سوادی در را کشور دارد گفت: تمامی بازماندگان از تحصیل آذربایجان غربی تا پایان سال جذب می شوند.
به گزارش آرازآذربایجان ، استاندار آذربایجان_غربی به برنامه ریزی انجام گرفته در راستای جمع آوری مدارس کانکسی و احداث مدارس جدید جایگزین در سطح استان اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای برچیدن مدارس کانکسی استان اختصاص یافت که با جذب این اعتبار در سال ۹۸، عملیات جمع آوری مدارس کانکسی و احداث مدارس جدید جایگزین در سطح استان آغاز می شود.
محمدمهدی شهریاری در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت ویژه آموزش و پرورش، امسال بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان یعنی ۱۴ درصد از منابع کل استان، به فصل آموزش و پرورش اختصاص یافته که تاکنون بیش از ۴۰درصد این منابع تخصیص داده شده و تا پایان سال نیز تخصیص_های بیشتری انجام خواهد گرفت.
وی استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس را از دیگر اولویت های استان برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه حوادث ناگواری در سال های گذشته به علت استاندارد نبودن سیستم های گرمایشی مدارس در نقاط مختلف کشور و استان اتفاق افتاده، لذا موضوع استانداردسازی گرمایش مدارس استان بعنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد و برای اجرای این طرح از ظرفیت خیرین نیز استفاده خواهد شد.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: یکی از شرکت های دانش بنیان استان موفق به اختراع کوچک ترین رادیاتور حرارتی دنیا با مصرف برق بسیار پایین و گرمادهی بالا شده که در صورت اخذ استاندارد، این محصول خریداری و در مدارس استان نصب خواهد شد.
شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم برخورد با برگزار کنندگان کلاس ها و همایش های آموزشی و کنکوری غیرمجاز و غیر استاندارد تاکید کرد و ابراز داشت: هر گونه برگزاری کلاس یا همایش آموزشی و کنکوری برای دانش آموزان باید با مجوز و نظارت اداره کل آموزش وپرورش استان باشد.
* آذربایجان غربی بیشترین میزان بی سوادی در کشور را دارد
همچنین مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجان_غربی گفت: تمامی بازماندگان از تحصیل آذربایجان غربی تا پایان سال جذب می_شوندمحمدی در این جلسه افزود: آذربایجان_غربی با وجود اینکه بیشترین میزان بی سوادی را درکشور به خود اختصاص داده ولی با جذب ۱۹ هزارو ۷۵۰ نفر از بی سوادان استان در سال جاری رتبه اول کشور را از نطر تعداد جذب افراد سوادی به خود اختصاص داده است.
محمدی بااشاره به اینـکه ازاول سال تحصیلی جدید ۶۴۳ نفر بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی جذب مدارس شده اند خاطرنشان کرد: تعداد ۲ هزارو ۵۴۶ نفر بازمانده ازتحصیل در مقاطع تحصیلی اول ودوم متوسطه در دو نوبت جذب شده اند و بابرنامه ریزی های انجام شده تا نیمه اول بهمن ماه سال جاری تمامی بازماندگان ازتحصیل در استان جذب آموزش وپرورش خواهند شد.
وی بااشاره به اینکه درسال گذشته ۳۱ هزار نفر نوآموز در سامانه سناد ثبت نام کرده بودند اظهارکرد: ‌درسال جاری ۴۱ هزارو ۶۲۶ نفر نوآموز پیش دبستانی درمدارس دولتی وغیر دولتی ،‌روستاها، حاشیه شهرها و مناطق ۳۰ کیلومتری مرزی درسامانه سناد آموزش و پرورش ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش ثبت نامی را نشان می دهد.مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ‌بااشاره به اینکه درسطح استان ۴۶۵ کلاس کانکسی وجود دارد؛ تاکید کرد: ازاین تعداد کلاس ، تعداد ۸۱ مدرسه با ۲۰۷ کلاس درس در ارومیه دایر هستند که ۵۰ درصد کل کلاس های کانکسی استان را شامل می شود.
محمدی بااشاره به اینکه تاکنون هیچ گونه مجوزی برای برگزاری همایش های کنکوری وآموزشی دراستان توسط آموزش وپرورش صادر نشده است تصریح کرد: ‌تنها کسانی می_توانند همایش علمی دراستان برگزار کنند که با رعایت اصول و در چارچوب قانون و کسب مجوز عمل کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


+ یک = 9