آذربایجان غربی به ۱۲ هزار کلاس درس نیاز دارد

آذربایجان غربی به ۱۲ هزار کلاس درس نیاز دارد

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: استان در بخش فضای آموزشی از عقب ماندگی زیادی رنج می برد و هم اکنون ۱۲ هزار کلاس درس نیاز داریم.
به گزارش آرازآذربایجان، محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای برنامه ریزی استان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، افزود: در بخش فضای آموزش ۱۲ هزار کلاس نیاز داریم و سرانه فضای آموزشی ۶۹ سانتی متر است که نیازمند توجه ویژه دولت در این بخش‌ها هستیم.
وی با اشاره به عقب ماندگی استان در بخش راه روستایی نیز اضافه کرد: مهمترین نیازهای استان در بخش‌های راه روستایی، فضای آموزشی و ورزشی است، در راه روستایی فقط ۵۰ درصد روستاهای استان آسفالت هستند و در رتبه ۲۹ کشوری هستیم.شهریاری با بیان اینکه آذربایجان_غربی در تقسیم بندی بودجه ۱۴۰۰ استان هفتم کشور است و این اتفاق می‌تواند روند توسعه استان را شتاب بیشتری بدهد، ادامه داد: در سرانه تخت بیمارستانی نیز از ۱ به ۱٫۶ رسیدیم در آب آشامیدنی روستایی ۳ درصد از متوسط کشوری بیشتر هستیم ودر گاز رسانی روستایی از ۳۲ درصد برخورداری به ۷۵ درصد رسیدیم.
استاندار آذربایجان غربی افزود: در بخش راه سازی در ۴ سال گذشته ۲۲۰ کیلومتر به بزرگراه‌های استان اضافه شده است و در بخش ارتباطات انقلاب بزرگی اتفاق افتاده است. تعداد روستاهای برخوردار از ۱۷۰ روستا در سال ۹۶ به ۲ هزار روستا در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده است.
راه‌های ترانزیتی آذربایجان غربی توسعه یابد
یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به مطالبات مردم آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: توسعه راه‌های ترانزیتی استان از جمله محور محمدیار به تمرچین، خوی به بازرگان و خوی به رازی از مهمترین مطالبات استان است.وحید جلال زاده افزود: در بخش کشاورزی دولت باید اعتبارات بیشتری برای مدرن کردن شبکه آبیاری حوضه آب خیز دریاچه ارومیه اختصاص دهد و بسته‌های تشویقی بهتری برای کشاورزان داشته باشد.
وی عنوان کرد: با توجه به احداث ایستگاه پمپاژ گل فرج با هدف انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه در سال‌های گذشته حق آبی دریاچه ارومیه از طرح انتقال آب ارس به سایر استان‌های کشور باید داده شود.در پایان این جلسه تفاهم نامه ساخت ۳ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی به امضا رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور و مدیر عامل بنیاد مسکن کشور رسید.معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه یکشنبه شب برای بررسی وضعیت طرح‌های احیای دریاچه ارومیه و وضعیت اعتباری استان وارد ارومیه شد و مورد استقبال محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و مسؤولان استانی قرار گرفت.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 8