- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

آذربایجان غربی به هاب انرژی منطقه تبدیل شود

Posted By admin On شهریور ۸, ۱۴۰۱ @ ۹:۰۲ ق.ظ In اقتصادی | No Comments

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی وی با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی استان گفت: با توجه موقعیت ژئوپلوتیک استان، آذربایجان‌غربی می‌تواند به عنوان هاب صادراتی انرژی منطقه مطرح شود که تحقق آن دور از انتظار نیست.
به گزارش آراز آذربایجان، محمدصادق معتمدیان در آئین بهره برداری از ۱۴۲ پروژه حوزه برق اظهار کرد: متأسفانه با توجه به شرایط امنیتی گذشته، آذربایجان‌غربی دارای کمترین نرخ سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دولتی، حاکمیتی و خصوصی است.
استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: آذربایجان‌غربی از جمله استان‌هایی است که کمترین سرمایه گذاری را در بخش‌های مختلف خود دارد که دولت مردمی سیزدهم با تاکید بر لزوم محرومیت زدایی خواستار رشد کمی و کیفی سرمایه‌گذاری در این مناطق را در اولویت کار خود قرار داده است.
معتمدیان نرخ رشد سرمایه گذاری در استان را ۴٫۵ درصد اعلام کرد و گفت: سرمایه‌گذاری یکی از شاخص‌های تعریفی دولت مردمی است که تحقق رشد آن برای استان تکلیف شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از مطالبات اصلی سرمایه‌گذاران، زیرساخت‌هایی چون توسعه صنعت برق است، بنابراین در طول خدمت خود در دولت سیزدهم تلاش خواهیم کرد تا ضمن ایجاد تحول بر مسیر صنعت برق، موانع موجود در مسیر سرمایه‌گذاران را مرتفع کنیم.
در یکسال خدمت دولت مردمی ۲۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفته است
معتمدیان با بیان اینکه در یکسال خدمت دولت مردمی ۲۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفته است، اظهار کرد: در طول مدیریت دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای توسعه استان صورت گرفته و ریل گذاری آن به تکمیل زیر ساخت‌های استان بازمی‌گردد.استاندار آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: برخی از موانع و مشکلاتی که در روند سرمایه‌گذاری بود شناسایی و رهاسازی شده است تا روند سرمایه‌گذاری شدت بیشتری بگیرد.
معتمدیان، آذربایجان‌غربی را یکی از استان‌های برخوردار از مواحب و نعمات الهی دانست و گفت: برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های استانی باید تلاش مضاعفی داشت چرا که از جمله مناطقی هستیم که بیشترین مواد معدنی را دارا و یکی از قطب‌های معدنی کشور هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت سرمایه‌گذاری عظیم در دریاچه ارومیه افزود: دریاچه ارومیه یکی از منابع ارزشمند معدنی جغرافیایی استان است که متأسفانه به آن توجه خاصی نشده است؛ در تلاشیم تا در دولت سیزدهم با نگاه ویژه به ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه نمک معدنی دریاچه ارومیه، شاید حائز رتبه برتر کشوری و خاورمیانه باشیم.استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت مناسب سرمایه‌گذاری در صنعت برق اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های انرژی‌های تجدید پذیر ضروری است که باید به صورت دقیق حوزه‌های سرمایه‌گذاری آن شناسایی و توسعه یابد.
آذربایجان غربی به عنوان هاب انرژی منطقه مطرح شود
وی با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی استان گفت: با توجه موقعیت ژئوپلوتیک استان، آذربایجان‌غربی می‌تواند به عنوان هاب صادراتی انرژی منطقه مطرح شود که تحقق آن دور از انتظار نیست.
استاندار آذربایجان غربی امروز با حضور در نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه ۳۵ پروژه تأمین برق واحدهای تولیدی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رساند.
معتمدیان همچنین با افتتاح ۱۰۷ پروژه برق رسانی با اعتبار بالغ بر دو هزار ۵۲۰ میلیارد ریال، دستور کلنگ زنی دو پروژه اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع برق با اعتبار پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال را صادر کرد.
نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه در کیلومتر ۲۵ جاده ارومیه-مهاباد و مجاورت پتروشیمی ارومیه قرار دارد که دارای ۶ واحد گازی و سه واحد بخار برای تولید برق است.همزمان با پنجمین روز هفته دولت، ۱۴۲ پروژه حوزه برق در زمینه برق رسانی و تأمین برق واحدهای تولیدی با حضور استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مدیران استانی در نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه به بهره‌برداری رسید.
برای بهره برداری از این طرح‌ها بیش از دو هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%d9%8a-%d8%a8%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%d9%86%d8%b1%da%98%d9%8a-%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82%d9%87-%d8%aa%d8%a8%d8%af%d9%8a/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.