نماينده مردم اروميه در مجلس :

آذربایجان غربی امنیت مالی ندارد

آذربایجان غربی امنیت مالی ندارد

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مناسب نبودن وضعیت اشتغال در آذربایجان غربی، امنیت مالی را از استان گرفته است.
به گزارش آرازآذربایجان، نادر قاضی پور در جلسه کارگروه اشتغال که در محل سالن جلسات‌ استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با افزایش عوارض، مشکلات بسیاری برای مرزنشینان کشور به خصوص آذربایجان_غربی به وجود آمده است.
این مسول گفت: بیکاری و مشکلات اشتغال در استان زیاد است تا جایی است که‌جوانان مجبورند برای تامین معیشت خود، قاچاق گازوییل کنند که در نهایت جان خود را از دست می دهند.
وی‌ تصریح کرد: اشتغال، سر منشا نابودی تمام مشکلات جوانان از جمله، ازدواج و افسردگی است و شادی و نشاط را به جامعه بر می گرداند.
وی در ادامه گفت: متاسفانه همه بانک های کشور، شرکت و خدمات بیمه دارند، منابع مالی آن ها زیاد است ولی اقدامی برای بهبود وضعیت اشتغال از سوی شعب آن ها در استان انجام نشده است.
قاضی پور گفت: آقای موسوی باید گزارشی از علل عدم سرمایه گذاری های دولتی و شبه دولتی برای مسولان استان ارایه کند.این ‌مسول بیان کرد: سرمایه گذاری دولت در آذربایجان_غربی، کارخانه سیمان است که آن هم مربوط به قبل از انقلاب بوده و در واقع بانک ها هیچ سرمایه گذاری در آذربایجان غربی ندارند.وی گفت: اگر ? درصد از سرمایه شرکت های دولتی و شبه دولتی به آذربایجان غربی و یک دهم درصد آن به جهادکشاورزی استان تعلق یابد، تمام کشت کشاورزان گلخانه ای بوده و روزانه ده هواپیما محصولات استان را صادر می_کردند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسولان استانی وضعیت را برای مردم بهتر کنند چرا که اگر این بار این عمل محقق نشود به جای اعتراض، شاهد تخریب از سوی مردم در سطح شهر خواهیم بود.
بانک¬های آذربایجان غربی منابع مالی خود را صرف استان نمی‌کنند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت: پول و منابع مالی در نظر گرفته شده برای بانک ها در استان سرمایه گذاری نمی‌شود معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان_غربی گفت: پول و منابع مالی در نظر گرفته شده برای بانک ها در استان سرمایه_گذاری نمی‌شود.رضا حسینی در این جلسه اظهار داشت: آنچه مسئولین استانی از بانک ها برای سنجش عملکردشان انتظار دارند، میزان پرداختی آن‌ها در سامانه است.این مسئول در ادامه افزود: باید این مساله ارزیابی شود که چرا پروژه های تایید شده ای که برای بانک‌ها فرستاده می‌شود، پرداخت تسهیلاتی برای آن‌ها انجام نمی‌شود.وی با اشاره به اینکه عملکرد بانک‌ها در استان رضایت بخش نیست،تصریح کرد: سیاست دولت بر مبنای تزریق منابع و حصول گردش پول است ولی متاسفانه با وجود اینکه پول و منابع مالی کافی در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد هیچ استفاده ای از آن در راستای ایجاد فضای کسب و کار، بهبود تولید و ایجاد اشتغال انجام نمی‌گیرد.
حسینی علت عقب افتادن استان از صنعت و عدم استفاده صحیح از منابع و پتانسیل های طبیعی را عدم کارکرد صحیح مدیریت بانک ها و مسئولان دستگاه‌های اجرایی دانسته و گفت: متاسفانه مدیریت بانک ها در ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان بیش از مدیران بانک های پایتخت سخت گیری دارند و از این رو است که سرمایه_گذاران هم استانی در سایر استان‌ها سرمایه گذاری دارند.وی اعلام کرد: اگر بانک ها اقدامی برای پرداخت تسهیلات نمی کنند، شعبات خود را در استان تعطیل کنند.
وی در ادامه گفت: ما مسئولان باید با رفع موانع تولید، متوقف کردن زمان برای تولید کننده باید فضا را برای سرمایه گذاری مطلوب کنیم.
وی با توجه به اقدامات در نظر گرفته شده در حوزه بهبود وضعیت اشتغال در استان گفت: در سالجاری ۴ نوبت همایش فرصت سرمایه گذاری انجام می‌شود که اولین آن در حوزه جهاد کشاورزی و کشت گلخانه ای است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰ ب.ظ

دیدگاه


شش × 5 =