- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

آذربایجان غربی از نظر امکانات آموزشی جزء ۴ استان کم برخوردار کشور است

Posted By admin On شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ @ ۱۲:۳۵ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آموزش و پرورش استان در بحث فضای آموزشی، تجهیزات، نیروی انسانی و پوشش تحصیلی جز ۴ استان کم برخوردار کشور است ابراهیم محمدی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به حوزه آموزش و پرورش شهرستان سلماس گفت: آذربایجان غربی با دارا بودن ۷هزار کلاس هوشمند یکی از استان های بسیار مطلوب کشور در زمینه هوشمند سازی است. محمدی با اشاره به مشکلات مختلف اموزش وپرورش آذربایجان_غربی، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان در بحث فضای آموزشی، تجهیزات نیروی انسانی و پوشش تحصیلی جز ۴ استان کم برخوردار کشور است و از طرفی برای ارتقای سرانه آموزشی استان به ۵ هزار کلاس درسی نیاز داریم . مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان_غربی با اشاره به آمار سرانه آموزشی استان تصریح کرد: آذربایجان غربی دارای ۲۳ هزارو ۷۳۶ کلاس دولتی و غیر دولتی می باشد که از این میان ۶ هزارو ۱۰۰ کلاس نیازمند مقاوم سازی است . محمدی با اشاره به لزوم افزایش سرانه آموزشی استان بیان کرد: برای ساخت توسعه و تعمیرات مدارس آذربایجان غربی یک هزار میلیارد تومان بودجه لازم داریم که به یکباره محقق نخواهد شد و باید از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای تحقق این امر استفاده کنیم. شهروز برزگر کلشانی نماینده مردم سلماس در خانه ملت نیز در این جلسه اظهار کرد: آموزش و پرورش دارای مجموعه ای بزرگ‌ و عظیم در کشور است که تربیت کننده نسلهای آینده این کشور هستند و از همین رو باید همه مسئولین در راستای حل مشکلات مربوط به این مجموعه تلاش کنند. وی ادامه داد: تعامل بین مجموعه آموزش و‌ پرورش و خیرین باید بیش از پیش افزایش یابد تا از ظرفیت آن ها در ساخت مدارس و تجهیز آن ها به خوبی استفاده شود . نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با برگزاری کلاس های تخصصی می_توان سطح علمی دانش آموزان شهرستان را ارتقاء داد تا در مسابقات ملی علمی همچون کنکور موفقیت های شهرستان افزایش یابد و باید در این مورد برنامه ریزی هایی انجام شود .
همچنین مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: حدود ۲۲۰ هزار دانش آموز آذربایجان غربی در فضاهای آموزشی تخریبی تحصیل می کنند.قهرمان رحمانی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش سلماس، با اشاره به لزوم تدوین برنامه_های جامع برای ارتقای سیستم و جایگاه آموزش و پرورش در جامعه اظهار کرد: حدود۲۲۰ هزار دانش آموز آذربایجان_غربی در فضاهای تخریبی تحصیل می_کنند و این موضوع نیازمند توجه جدی مسئولین امر به این مسئله است.رحمانی بیان کرد: درحال حاضر ۸۵ درصد فضای آموزشی استان غیر استاندارد است که جهت ارتقا این وضعیت و رسیدن به متوسط کشوری باید ۳ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یابد .به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا ، وی افزود: در سهمیه سال های ۱۳۹۵ ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ تعداد ۱۹۸ کلاس سهمیه استان بوده که از این تعداد ۱۴۴ کلاس تحویل داده شده و تعداد ۵۷ کلاس درسی نیز درحال آماده سازی قرار دارند . مرتضی اصغری فرماندار سلماس نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش یک سازمانی متفاوت بوده که باید دیدگاه ها به این مجموعه تغییر یابد . وی افزود: در جهت توسعه و پیشرفت مجموعه آموزش و پرورش باید حرکتی جهادی در سطح کشور انجام یابد تا آموزش و پرورش مورد تحول قرار گیرد . مدیر آموزش و پرورش سلماس نیز با اشاره به فضای نامناسب فیزیکی مدارس سلماس گفت: ۳۷درصد مدارس سلماس نیازمند تخریب و یا بازسازی است. رسول موسی زاده در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش سلماس که باحضور مدیرکل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی، نماینده مردم سلماس در مجلس و فرماندار و مسئولین شهرستان گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت ۲۳مدرسه در سطح شهرستان سلماس در دست اجراست که از این میان ۳ مدرسه در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد. وی با اشاره به مشکل فضای فیزیکی مدارس سلماس تصریح کرد:۳۷ درصد مدارس شهرستان سلماس نیاز به تخریب یا بازسازی دارند و برای حل این مشکل نیازمند عزم جدی برای استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز هستیم. وی با اشاره به وجود مشکل تامین سیستم_های حرارتی مدارس شهرستان افزود: درسال گذشته مشکل سیستم های حرارتی ۳مدرسه بطور کامل مرتفع شده اما برای رفع مشکلات سیستم حرارتی قدیمی مدارس شهرستان نیازمند تخصیص بودجه بیشتری هستیم.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%d9%8a-%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%b8%d8%b1-%d8%a7%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%d9%8a-%d8%ac/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.